۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۴۴

مطالعات نشان می دهد؛

ایمونوتراپی در درمان سرطان پیشرفته کولورکتال بدون جراحی موثر است

ایمونوتراپی در درمان سرطان پیشرفته کولورکتال بدون جراحی موثر است

داروی ایمونوتراپی "پمبرولیزوماب" می تواند نتایج بدون سرطان را برای برخی از بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱.۹ میلیون نفر در سراسر جهان به سرطان کولورکتال، که به عنوان سرطان روده بزرگ شناخته می‌شود، تشخیص داده شدند. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ این تعداد به ۳.۲ میلیون مورد سرطان روده بزرگ افزایش یابد.

برخی از افراد مبتلا به سرطان کولورکتال ممکن است به تومورهای ناهماهنگ ترمیم نقص (dMMR) با ناپایداری بالا (MSI-H) مبتلا شوند.

ترمیم عدم تطابق (MMR) یک فرآیند طبیعی است که در سلول‌های بدن برای تصحیح هر گونه خطا در حین تکثیر DNA رخ می‌دهد. نقص در فرآیند MMR می‌تواند منجر به تومورهایی با ناپایداری (MSI-H) شود. ناپایداری‌ها بخش کوتاهی از DNA هستند که چندین بار در یک مکان ژنومی خاص تکرار می‌شوند و مستعد جهش هستند.

حدود ۱۵ درصد از تمام تومورهای سرطان روده بزرگ MSI-H هستند. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که درمان تومورهای سرطان روده بزرگ با کمبود MMR/MSI-High گاهی اوقات می‌تواند دشوار باشد.

اکنون، یک مطالعه بالینی جدید نشان داده است که استفاده از داروی ایمونوتراپی پمبرولیزوماب قبل از جراحی به جای شیمی‌درمانی می‌تواند به بهبود نتایج برای افراد مبتلا به سرطان کولورکتال در مرحله دوم یا سوم MMR یا MSI-High کمک کند.

کارآزمایی بالینی فاز دوم بر روی داروی ایمونوتراپی pembrolizumab متمرکز بود.

در ژوئن ۲۰۲۰، سازمان غذا و دارو ایالات متحده استفاده از پمبرولیزوماب را برای درمان بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال MSI-H یا dMMR متاستاتیک تأیید کرد.

پمبرولیزوماب سیستم ایمنی بدن بیمار را تنظیم/تحریک می‌کند - از جمله سلول‌های T که در کشتن ویروس‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده که برای بدن خارجی هستند خوب هستند. با افزایش فعالیت، آن‌ها به اندازه کافی قدرتمند هستند که سلول‌های سرطانی را خودشان تشخیص دهند و آنها را از بین ببرند.

محققان دریافتند که بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگانی که قبل از عمل با پمبرولیزوماب درمان شدند، پس از جراحی هیچ نشانه‌ای از سرطان نداشتند. دانشمندان این یافته‌ها را با مطالعات قبلی مقایسه کردند که نشان می‌داد تنها ۴ درصد از شرکت‌کنندگانی که قبل از جراحی تحت شیمی‌درمانی قرار گرفتند، پس از جراحی بدون سرطان بودند.

کد خبر 6132767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha