۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد؛

ارزیابی بیش از ۲۵ هزار نوآموز همدانی در برنامه ملی سنجش

ارزیابی بیش از ۲۵ هزار نوآموز همدانی در برنامه ملی سنجش

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ارزیابی بیش از ۲۵ هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول شیدایی درخصوص اجرای برنامه ملی سنجش، گفت: با عنایت به پایان برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که مختص متولدین نیمه دوم ۹۶ و نیمه اول ۹۷ بود، بیش از ۲۵ هزار نوآموز در ۲۶ مرکز جامع سنجش در سطح استان همدان مورد ارزیابی‌های اولیه بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت (اعم از بهداشت دهان و دندان و شاخص‌های سلامت جسمی) و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

شیدایی افزود: بیش از ۲۰۰۰ نوآموز مراجعه کننده به مراکز جامع سنجش پس از انجام ارزیابی‌های اولیه، جهت تکمیل معاینات بالینی مورد ارزیابی‌های تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی_حرکتی و هوش نیز قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: نوآموزانی که در مهر ۱۴۰۳ قرار است وارد دوره آموزش ابتدایی شوند، حتماً باید در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و در غیر این صورت از ثبت نام آنان ممانعت به عمل خواهد آمد. برای پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان در سطح استان ۲۶ مرکز در تمامی شهرستان‌ها و مناطق دایر گردیده که این مراکز تا ۲۰ خرداد ماه پذیرای نوآموزان بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: به محض دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص اجرای برنامه ملی سنجش برای نوآموزان جامانده، این مهم اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6132873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha