۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹

موبایل کامپیوتر چیست؟ تفاوت آن با تلفن‌های همراه

موبایل کامپیوتر چیست؟ تفاوت آن با تلفن‌های همراه

در ادامه به توضیحاتی پیرامون تفاوت‌های موبایل کامپیوتر و تلفن همراه می‌پردازیم و بهترین برندهای تولید کننده موبایل کامپیوتر را نیز معرفی می‌کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، موبایل کامپیوتر و یا هندهلد نوعی دستگاه کوچک و قابل حمل شبیه موبایل‌های هوشمند است که از آن برای جمع آوری اطلاعات و مدیریت موجودی استفاده می‌شود. با وجود شباهت‌های بسیار زیاد این دو دستگاه با یکدیگر، دارای تفاوت‌های کلیدی نیز هستند که موجب کاربردهای مختلف آن‌ها می‌شود. بر همین اساس، از موبایل کامپیوتر در صنایع مختلف و از تلفن‌های هوشمند برای استفاده روزانه و شخصی استفاده می‌شود.

خرید موبایل کامپیوتر

در ادامه به توضیحاتی پیرامون تفاوت‌های موبایل کامپیوتر و تلفن همراه می‌پردازیم و بهترین برندهای تولید کننده موبایل کامپیوتر را نیز معرفی می‌کنیم. پس در ادامه برای اطلاع از وجه تمایز موبایل کامپیوتر و تلفن هوشمند، همراه ما باشید.

موبایل کامپیوتر چیست؟

موبایل کامپیوتر یا هندهلد دستگاهی شبیه به گوشی‌های هوشمند است که طراحی مقاوم‌تری داشته و با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که دارد برای استفاده در صنایع مختلف مناسب است. از این دستگاه برای جمع آوری اطلاعات استفاده می‌شود ازاین جهت ممکن است با نام دیتاکالکتور نیز آن را بشناسید. در گذشته به آن PDA یا دستیار شخصی دیجیتال نیز گفته می‌شد.

تفاوت ظاهری موبایل کامپیوتر با تلفن همراه

از نظر ظاهری، موبایل کامپیوترها تقریباً شبیه تلفن‌های همراه هستند با این تفاوت که هندهلدها مقاوم‌تر طراحی می‌شوند. در نگاه اول، طراحی صنعتی موبایل کامپیوترها کاملاً مشهود است. موبایل کامپیوترها نیز مانند تلفن‌های همراه طراحی‌های متفاوتی دارند و می‌توان آن‌ها را در مدل‌های تمام نمایشگر لمسی، نمایشگر لمسی با کلیدهای میانبر اصلی یا حتی با صفحه کلید کامل پیدا کرد. این موارد وابسته به مدل هندهلد و برند آن است که کمپانی سازنده چه اهدافی را پیاده کرده است.

در میان انواع موبایل کامپیوترها، هندهلد ترمینال‌ها ظاهر و ابعاد متفاوت‌تری با سایر مدل‌های این محصول دارند. این مدل، معمولاً نمایشگر مستطیل شکلی داشته و در پایین‌تر دستگاه پس از مشاهده نمایشگر مستطیلی، یک انحنا وجود دارد و به صفحه کلید فیزیکی کامل می‌رسیم. محل قرار گیری صفحه کلید از نمایشگر کوچک‌تر طراحی شده تا راحت‌تر بتوان از طریق صفحه کلید فیزیکی اطلاعات را وارد کرد.

گواهی IP و تست‌های موبایل کامپیوتر نسبت به تلفن همراه

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های موبایل کامپیوتر با تلفن همراه، گواهی‌ها و تست‌هایی است که این دستگاه را برای استفاده در محیط‌ها و شرایط دمایی مختلف صنعتی مناسب می‌نماید. با وجود اینکه اغلب تلفن‌های همراه امروزی نیز گواهی IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و همچنین مقاومت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع مثلاً ۱.۲ متری دارند، اما این مسئله به دلیل استفاده از موبایل کامپیوترها در صنایع به صورت یک فاکتور و اصل مهم در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این دو گواهی، موبایل کامپیوترها برای استفاده در شرایط دمایی مختلف مناسب هستند و عملکرد آن‌ها در دمای بالا (مثلاً ۵۰ درجه سانتی گراد) و یا دمای پایین (مثلاً منفی ۴ درجه سانتی گراد) بدون هیچ‌گونه مشکلی است.

موبایل کامپیوتر چیست؟ تفاوت آن با تلفن‌های همراه

اسکنر؛ یکی از بارزترین تفاوت‌های موبایل کامپیوتر و تلفن همراه

با وجود اینکه قابلیت اسکن از طریق دوربین تلفن‌های هوشمند امروزی وجود دارد اما در طراحی موبایل کامپیوترها یک اسکنر فیزیکی کوچک برای قرائت کدهای رمزنگاری شده در نظر گرفته شده است. معمولاً اسکنرهای موبایل کامپیوترها با تکنولوژی پیشرفته‌تر ارائه می‌شوند تا مثلاً بتوان انواع کدها (حتی بارکدهای آسیب دیده) را قرائت کرد. البته در بسیاری از موبایل کامپیوترها (وابسته به مدل) فاصله اسکن نیز یکی از ویژگی‌های مهم است تا بتوان از فاصله دورتری اسکن کدها را انجام داد.

تفاوت سخت افزاری و نرم افزاری موبایل کامپیوتر

از نظر نرم افزار، سخت افزار و سیستم عامل موبایل کامپیوترها تقریباً شبیه به تلفن‌های همراه هستند. موبایل کامپیوترهای امروزی بر خلاف گذشته که سیستم عامل ویندوز داشتند، اغلب با سیستم عامل اندروید عرضه می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها به روزرسانی‌های اندروید را تا چند سال دریافت می‌کنند.

با وجود پشتیبانی از سیستم عامل اندروید، به آسانی می‌توان به امکانات تلفن‌های هوشمند مانند گوگل پلی و سایر برنامه‌ها دسترسی پیدا کرد. در بسیاری از موبایل کامپیوترهای جدید می‌توان اسلات سیمکارت و خشاب برای قرار دادن کارت حافظه مشاهده کرد. تفاوت اصلی موبایل کامپیوترها با تلفن‌های هوشمند امکان اجرای برنامه‌های مدیریت سازمانی است که با وجود آن می‌توان به مدیریت بهتر و یک پارچه سازمان کمک کرد.

کاربرد؛ تفاوتی دیگر

در نهایت پس از بررسی موبایل کامپیوتر و تلفن همراه به این نتیجه می‌رسیم که تفاوت‌های کلیدی این دو دستگاه که در این مطلب به آن اشاره کردیم موجب می‌شود تا کابردهای مختلفی داشته باشند و برای نیازهای متفاوتی استفاده شوند. تلفن‌های هوشمند عضو جدایی ناپذیر امروزی ما در زندگی است با این حال از هندهلدها در صنایع مختلف برای کنترل و مدیریت بهتر موجودی، کالا، اموال و… استفاده می‌شود. موبایل کامپیوترها یکی از تجهیزات کاربردی برای استفاده در فروشگاه‌ها، انبارها، لجستیک و… هستند و به عنوان یک محصول کاربردی در صنایع مختلف به کار می‌روند.

موبایل کامپیوتر چیست؟ تفاوت آن با تلفن‌های همراه

بهترین برندهای تولید کننده موبایل کامپیوتر

برندهای مختلفی به تولید و عرضه موبایل کامپیوتر مشغول هستند که در این میان دو برند POINT MOBILE و UROVO با وجود استفاده از تکنولوژی روز و همچنین کیفیت بالای هندهلدهای خود به عنوان دو برند محبوب شناخته می‌شوند. این دو برند خوشنام به تولید انواع مدل‌های هندهلد با بهترین ویژگی‌ها می‌پردازند.

موبایل کامپیوتر خود را از کجا تهیه نماییم؟

شرکت سیناپ بیش از یک دهه به عنوان یکی از پیشگامان حوزه AIDC در ایران فعالیت می‌کند و با توجه به نیازهای داخلی کشور، بهترین و مطابق‌ترین تجهیزات مانند موبایل کامپیوتر را از بهترین برندهای دنیا برای صنایع فراهم کرده است. از این رو، شما عزیزان می‌توانید انواع مدل‌های موبایل کامپیوتر و هندهلد برند POINT MOBILE و UROVO را با گارانتی و خدمات پس از فروش از سیناپ تهیه نمایید.

گفتنی است شرکت سیناپ فقط در عرضه موبایل کامپیوتر فعالیت ندارد و شما عزیزان می‌توانید انواع تجهیزات مانند موبایل پرینتر، لیبل پرینتر، صندوق فروشگاهی، بارکد اسکنر، فیش پرینتر و مواد مصرفی مانند انواع تگ، ریبون و لیبل را از این شرکت تهیه نمایید. کارشناسان فروش سیناپ برای انتخاب کاربردی‌ترین تجهیزات متناسب با نیاز کسب و کارتان همراه شما هستند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6133101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha