۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲

پای غول اسلحه‌سازی آلمان رسما به اوکراین باز شد

پای غول اسلحه‌سازی آلمان رسما به اوکراین باز شد

نخستین واحد ساخت و تولید سلاح با همکاری مشترک غول اسلحه‌سازی آلمان و یکی از شرکت‌های اوکراینی، در کی‌یف راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کی‌یف پست، براساس اعلام الکساندر کامیشین، وزیر صنایع راهبردی اوکراین، نخستین واحد خط تولید مشترک شرکت اسلحه‌سازی «راین‌متال» آلمان و شرکت دولتی Ukroboronprom اوکراین، در این کشور آغاز به کار کرد.

این خبر در حالی منتشر شده است که اوکراین پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ تولید سلاح را در این کشور بومی‌سازی کند. راین‌متال پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا دست کم چهار واحد تولیدی در اوکراین راه‌اندازی کند.

پای غول اسلحه‌سازی آلمان رسما به اوکراین باز شد

به گفته کامیشین، این واحد تعمیر تجهیزات و تسلیحاتی که غرب به اوکراین اعطا کرده است را تسریع خواهد کرد و در نتیجه تجهیزات زودتر به خط مقدم جبهه جنگ با روسیه بازخواهند گشت. همچنین این واحد، خودروهای زرهی جدید نیز تولید خواهد کرد. موقعیت مکانی این واحد تولیدی احتمالاً به دلایل امنیتی افشا نشده است.

کامیشین درباره راه‌اندازی و عملیاتی شدن این خط تولید سلاح در اوکراین همچنین گفت: (مردم) اوکراین مالیات می‌دهند و ما فناوری‌های جدید به دست می‌آوریم!

آرمین پاپرگِر، مدیرعامل راین‌متال دسامبر پارسال گفت که نخستین خودروهای زرهی «فوش» تا اواخر تابستان ۲۰۲۴ در اوکراین تولید خواهد شد.

کد خبر 6133152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      باشه کارخانه بزرگ درست کنید یا اشغال می شود یا نابود خواهد شد، طی مدتی کوتاه محل کارخانه کشف میشود، بزودی، گندم اوکراین به غرب یک آرزو خواهند ماند،،،،
    • اسکندر خان ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 0
      کل خاک اوکراین از سالها قبل برای حمله به چنین کاری از نظر نظامی محاسبه شده است ،جای امنی وجودندارد ،همه جا گرا خورده است واین یک تله برای غرب است.
    • مسلم حسينی ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 0
      روس‌ها چه بر سر این مردم آورده اند که از آنها گریزانند
    • حمید صدیقی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
      0 0
      کشور آلمان با سابقه تاریخی در تولید تسلیحات با کیفیت است ؛ به عقیده کارشناسان تانک لئوپارد ۲ بهترین تانک در جهان است ، در ضمن آلمان ها بطور سنتی و بخاطر داشتن تجربه زیاد مرغوب ترین و با کیفیت ترین زیردریایی های دیزل الکتریک جهان را تولید می‌کند...