۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

رسانه‌های استان بوشهر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند

رسانه‌های استان بوشهر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند

بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: رسانه‌های استان در راستای تشویق مشارکت حداکثری و امیدآفرینی مردم در انتخابات گام برداشته و به امر برگزاری انتخابات سالم کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز صبح سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخابات در بوشهر به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در تمامی انتخابات بر چهار محور اصلی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم تاکید دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حفاظت از رأی مردم را بسیار با اهمیت می‌دانند و می‌فرمایند حتی یک رأی مردم حق‌الناس است و باید از آن حفاظت شود.

مهرانگیز در ادامه با اشاره به اینکه تمامی مسئولین امر مردم را به مشارکت مردم در انتخابات تشویق کنند، گفت: هیئت‌های نظارت و هیئت‌های اجرایی در خصوص برگزاری انتخابات سالم تلاش کنند و از آرا مردم به بهترین نحو محافظت کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: هریک نفر از ۶ نامزد که توسط مردم رأی بیاورد به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی خواهد بود که انشا الله وی نیز پیرو راه شهید آیت‌الله رئیسی باشد و راه آن را ادامه دهد.

لزوم رعایت اخلاق و تقوا

وی افزود: رعایت اخلاق و تقوا به دور از توهین و افترا و تشویش اذهان عمومی موجب برگزاری انتخابات سالم‌تر می‌شود تا مردم بر اساس توانایی و برنامه‌های نامزدها یک انتخاب اصلح را انجام دهند.

مهرانگیز به موضوع عدم استفاده از امکانات دولتی و نهادها تاکید کرد و گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و گزارش‌های خود را در اسرع وقت به ستاد اعلام تا سریعاً برخورد قانونی لازم صورت گیرد که قانونگذار در این خصوص ۲ تا ۶ ماه انفصال از خدمت برای متخلفین پیش‌بینی کرده است.

رسانه‌های استان بوشهر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند

وی رصد فضای مجازی را از مهم‌ترین اقدامات دانست و گفت: مسئولین متولی حتماً فضای رسانه‌ای و مجازی را رصد کنند و گزارش‌های لازم را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند و در این خصوص اگر کسی بخواهد امنیت روانی مردم استان را برهم زند با متخلفین بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: به همین منظور شعبه ویژه رسیدگی به این تخلفات در همه حوزه‌های قضائی تعیین شده است که بر اساس قانون انتخابات، سایت یا رسانه متخلف از یک تا سه ماه بسته خواهد شد.

تأمین سرمایش شعب اخذ رأی

وی ضمن تشکر از رسانه‌هایی که به برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم تلاش می‌کنند گفت: رسانه‌های استان در راستای تشویق مشارکت حداکثری و امیدآفرینی مردم در انتخابات گام برداشته و به امر برگزاری انتخابات سالم کمک کنند و از نشر مطالبی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود جلوگیری کنند.

مهرانگیز به موضوع مکان تبلیغات محیطی نامزدها اشاره کرد و گفت: شهرداری فضای‌های مناسب جهت انجام این تبلیغات در سطح استان مهیا کند و در اختیار ستادهای انتخاباتی قرار دهد تا از نصب پوستر و بنر در غیر از مکان‌های تعیین شده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به دادستان‌های همه حوزه‌های قضائی به عنوان مدعی‌العموم تاکید شده که همه شعبات اخذ رأی از جهت وضعیت مکان و استفاده از سیستم‌های سرمایشی لازم با توجه به وضعیت هوای گرم استان مورد بررسی قرار دهند.

مهرانگیز درباره برگزاری یک نشست توجیهی برای مدیرمسئول رسانه‌های استان و فضای مجازی را مهم دانست و گفت: این نشست در اسرع وقت جهت آشنایی به مسائل قانونی و پیشگیری از جرایم در این حوزه و ترویج مشارکت در امر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

کد خبر 6133269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha