مرکز آمریکایی ویلسون: 

یمن معادلات آمریکا را در خاورمیانه به هم ریخت

یمن معادلات آمریکا را در خاورمیانه به هم ریخت

یک مرکز آمریکایی اعلام کرد که برخلاف پیش‌بینی‌ها، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای توقف حملات یمن شکست خورده و یمنی‌ها محاسبات آمریکا در خاورمیانه را به هم ریخته اند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مرکز آمریکایی ویلسون اعلام کرد که اقدامات نیروهای مسلح یمن علیه تل آویو در دریای سرخ همچنان با جود تلاش‌های آمریکا و متحدانش ادامه دارد.

بر اساس اعلام این مرکز، این تنش‌های غیر منتظره چالش‌های امنیتی عمیقی را برای آمریکا و متحدانش در منطقه ایجاد کرده و برخلاف پیش‌بینی‌ها، تلاش‌های صورت گرفته توسط کشتی‌های جنگی آمریکایی و انگلیسی و متحدان اروپایی آنها نتوانسته حملات یمنی‌ها را متوقف کرده و حتی احتمال پیروزی آنها نیز وجود ندارد.

این مرکز آمریکایی می‌افزاید که بروز قدرت نیروهای مسلح یمن در شلیک موشک و پهپادهای مختلف، محاسبات امنیتی آمریکا در خاورمیانه را به هم ریخته است.

یمنی‌ها همچنان به عملیات پشتیبانی خود از جنگ غزه از طریق هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کردند، ادامه می‌دهد. با ورود آمریکا و انگلیس به جنگ در منطقه و حمله به مراکز مختلف یمن، این کشورها نیز در زمره اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته‌اند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ماه گذشته از آغاز مرحله چهارم عملیات یمنی‌ها ضد رژیم صهیونیستی پرده برداشت و اعلام کرد که علاوه بر حمله به کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، این کشور بندرگاه‌های رژیم صهیونیستی را نیز هدف حملات خود قرار می‌دهد.

به تازگی نیروهای مسلح یمن، همکاری مشترک با نیروهای مقاومت عراق برای حمله به مراکز حیاتی رژیم صهیونیستی در پشتیبانی از ملت قهرمان غزه و مقاومت آنها در برابر صهیونیست‌ها را آغاز و اعلام کرده‌اند که تا زمانی که جنایت‌ها و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه متوقف نشود، این حملات نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6133290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha