۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان خبر داد؛

نامگذاری کتابخانه طارم به نام خادم الرضا شهید «آیت‌الله رییسی»

نامگذاری کتابخانه طارم به نام خادم الرضا شهید «آیت‌الله رییسی»

زنجان-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: پیرو مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی طارم، کتابخانه درحال احداث آببر به نام خادم الرضا شهید «آیت‌الله رییسی» نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضاخانی گفت: طبق دستور العمل نامگذاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراحل نامگذاری همه کتابخانه‌ها به این ترتیب است که نام‌های پیشنهادی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعیین و سپس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن کتابخانه های عمومی هر شهرستان متشکل از فرماندار، رئیس شورای اسلامی، شهردار، رئیس اداره آموزش و پرورش، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان و چند تن از اعضای حقیقی می‎‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان گفت: نامگذاری کتابخانه‌های عمومی دستورالعمل خاص خود را دارد؛ به این ترتیب که ابتدا گزینه‌های پیشنهادی مطرح می‌شود و نام نهایی کتابخانه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌گردد.

رضاخانی ضمن اشاره به نامگذاری کتابخانه آببر به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» ادامه داد: باتوجه به اهتمام ویژه رئیس جمهور شهید در تکمیل پروژه کتابخانه‌های عمومی نیمه تمام و به منظور گرامیداشت مقام شامخ شهدای خدمت، این کتابخانه به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد و در جلسه انجمن کتابخانه‌های طارم به ریاست فرماندار طارم به تصویب رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان تصریح کرد: در روند ساخت و تجهیز کتابخانه شهر آببر نام‌های پیشنهادی متععد از قبیل «زیتون»، «امام رضا (ع)» و… برای این کتابخانه مطرح شد اما هیچ یک به مرحله تصویب توسط انجمن نرسیده و صرفاً به عنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح بوده است.

رضاخانی افزود: معماری، فضاسازی و تجهیزات این کتابخانه مدرن و جذاب اتخاذ شده است و امیدواریم شاهد حضور فعال تمامی گروه‌های سنی در این کتابخانه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: همچنین رویکرد ارائه خدمات در این کتابخانه با توجه به نیاز روز مخاطبان تنظیم می‌شود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت شاهد یک جهش فرهنگی در منطقه طارم باشیم.

کد خبر 6133336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha