۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۸

همایش ملی «اقتصاد از منظر امیرالمؤمنین(ع)» برگزار می شود

همایش ملی «اقتصاد از منظر امیرالمؤمنین(ع)» برگزار می شود

با هدف تعمیق و گسترش آموزه های علوی ، «نخستین همایش علمی، پژوهشی اقتصاد از منظر امیرالمؤمنین (ع)»با استفاده از مشارکت و ظرفیت دانشگاه ها و مراکز حوزوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشستی با حضور حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، حسین ظریف منش و تعدادی دیگر از مسؤولین بنیاد بین المللی غدیر و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

در این نشست مقرر شد با هدف تعمیق و گسترش آموزه‌های علوی و نیز تولید ادبیات علمی در حوزه اقتصاد، تولید ثروت و آبادانی در چارچوب حکمرانی علوی، «نخستین همایش علمی، پژوهشی اقتصاد از منظر امیرالمؤمنین (ع)» با استفاده از مشارکت و ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی برگزار شود.

همچنین در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت اللّه سیّد ابراهیم رئیسی عضو فقید هیأت امنا بنیاد بین المللی غدیر و رئیس جمهور شهید، شهید آیت اللّه سید محّمد علی آل هاشم ریاست فقید بنیاد بین المللی غدیر استان آذربایجان شرقی و نماینده شهید مقام معظم رهبری (مد ظلّه العالی)، شهید حسین امیر عبداللهیان ریاست فقید بنیاد بین المللی غدیر در وزارت امور خارجه و وزیر شهید دولت سیزدهم و سایر شهدای خدمت، مقرر گردید «مسابقه ملی و سراسری فرهنگی با محوریت خطبه غدیر» توسط سازمان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در ایام الله دهه امامت و ولایت برگزار شود.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام صدیقی پس از تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و سایر شهدای خدمت خلاصه‌ای از تاریخچه شکل گیری بنیاد بین المللی غدیر به همت فقید سعید آیت الله ابوالقاسم خزعلی (قدس سره الشریف) و گوشه‌ای از اهداف، خط مشی، دست آوردها و سیاست‌های آن را تبیین نمود.

در ادامه ظریف منش پیوست فرهنگی را برای برنامه‌ها و فعالیت‌های مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ضروری دانست و افزود برگزاری همایش‌های اقتصاد محور، مسابقات فرهنگی و برگزاری مراسم‌های گرامیداشت از جمله برنامه‌های پیشنهادی بنیاد بین المللی غدیر است.

همچنین عبدالملکی ضمن تبیین اهداف، عملکرد و ظرفیت‌های مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور برای پیشبرد برنامه‌های غدیری و علوی ابراز امیدواری نمود.

در خاتمه جلسه احکام دکتر حجت الله عبدالملکی به عنوان رئیس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و حجت الاسلام محمد سعید آخوندی به عنوان دبیر اجرایی بنیاد در آن مناطق و نیز خانم دکتر مرضیه داوری به عنوان عضو کمیته بانوان بنیاد رسماً اعطا شد.

کد خبر 6133559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha