خانواده نظامیان صهیونیست در پی معافیت حریدی‌ها:

از فرزندانمان می‌خواهیم از جنگیدن دست بکشند

از فرزندانمان می‌خواهیم از جنگیدن دست بکشند

در پی تصویب قانون جنجالی معافیت نظامی یهودیان حریدی در کنست رژیم صهیونیستی، اختلافات میان شهرک‌نشینان بالا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع اختلاف در میان شهرک‌نشینان صهیونیست در پی تصویب قانون جنجالی معافیت نظامی یهودیان حریدی در کنست رژیم صهیونیستی خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص بیان کرد که خانواده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که در حال حاضر در جنگ غزه حضور دارند به تصویب این قانون جنجالی واکنش نشان داده‌اند.

بر اساس اعلام این روزنامه صهیونیستی خانواده صدها نظامی صهیونیست به «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم اعلام کرده‌اند که در پی تصویب قانون معافیت نظامی یهودیان حریدی در کنست رژیم صهیونیستی از فرزندان خود خواهند خواست که از جنگ دست بکشند.

گفتنی است کنست رژیم صهیونیستی در جلسه رأی‌گیری بامداد امروز با معافیت یهودیان افراطی حریدی از خدمت سربازی موافقت کرد.

بر اساس قوانین داخلی رژیم صهیونیستی، مردان و زنان ۱۸ ساله ملزم به خدمت در ارتش هستند، اما صهیونیست‌های افراطی ارتودکس یا همان حریدی‌ها می‌گویند که از خدمت معاف هستند چرا که آن‌ها زندگی خود را وقف مطالعه تورات می‌کنند.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگران در پی تصویب تمدید معافیت یهودیان مذهبی (حریدی‌ها) از خدمت نظامی در کنست، به سران سیاسی کابینه ائتلافی هشدار داده است که ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود شدید نیرو برای فعالیت نظامی ۱۵ یگان نظامی مواجه است.

پیشتر، احزاب مذهبی صهیونیست تهدید کرده بودند که در صورت تحمیل خدمت سربازی به پیروان خود از کابینه این رژیم خارج خواهند شد و در صورت خروج آنها احتمال سقوط کابینه وجود دارد، به همین دلیل، نتانیاهو برای جلب رضایت احزاب ائتلافی مذهبی کابینه به دنبال معافیت حریدی‌ها از سربازی اجباری بود.

کد خبر 6133640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha