۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵

وزیر صمت: 

گیلان یکی از گذرگاه‌های مهم تجاری در منطقه است

گیلان یکی از گذرگاه‌های مهم تجاری در منطقه است

رشت _ وزیر صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر لزوم شناسایی اراضی بلا استفاده در گیلان گفت: گیلان یکی از گذرگاه‌های مهم تجاری در منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: گیلان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و این ظرفیت‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال اثرگذار باشد.

وزیر صمت با تاکید بر لزوم بهره برداری از ظرفیت‌های گردشگری در گیلان بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری گیلان می‌تواند در پیشبرد راهبردهای تجاری و صنعتی مثمر ثمر باشد.

علی آبادی با تأکید بر تکمیل کریدور شمال به جنوب در راستای توسعه صنعت در گیلان اضافه کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب در توسعه صنعت در گیلان و کشور بسیار حائز اهمیت بوده و ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در مذاکرات با هیأت اماراتی از اهمیت راه‌آهن رشت کاسپین و رشت آستارا اشاره شد، افزود: تیم اماراتی از توسعه روابط تجاری با گیلان از طریق کریدور شمال به جنوب استقبال کرده است.

وزیر صمت با بیان اینکه گیلان یکی از گذرگاه‌های مهم تجاری در منطقه است، گفت: ظرفیت ترانزیت کالا در گیلان ۱۹ میلیون تن است ولی اکنون تنها از بخشی از آن یعنی چیزی حدود ۳ میلیون تن آن استفاده می‌شود.

علی‌آبادی با تاکید بر لزوم شناسایی اراضی بلااستفاده در گیلان اضافه کرد: از اراضی بلا استفاده در گیلان باید در توسعه صنعت و افتتاح واحدهای تولیدی نهایت بهره را ببریم و در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است.

کد خبر 6133971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha