۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۶

با حضور انسیه خزعلی برگزار شد؛

نشست ساماندهی فعالیت مشاوران و مراکز مشاوره خانواده

نشست ساماندهی فعالیت مشاوران و مراکز مشاوره خانواده

نشست بررسی آیین نامه بند الف ماده ۸۰ با هدف ساماندهی فعالیت مشاوران و مراکز مشاوره خانواده با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی پیش‌نویس آئین نامه اجرایی بند الف ماده ۸۰ برنامه هفتم پیشرفت با هدف ساماندهی مراکز مشاوره ازدواج خانواده و ساماندهی مشاوران ازدواج و خانواده دارای مجوز قانونی از دستگاه‌های زیر مجموعه قوه مجریه تشکیل شد.

توجه به افزایش سن ازدواج، بحرانی بودن پنج سال اول زندگی زوجین، و افزایش طلاق در این بازه زمانی و بروز مشکلات سازگاری در این دوران بحرانی، برنامه‌ریزی در این حوزه را ضروری می‌کند.

ساماندهی مشاوره خانواده همه موارد را طی کرده و با هماهنگی که با مجلس داشتیم الحمدلله تبدیل شد به بند الف ماده ۸۰، و اهدافی که این بند دارد طی می‌کند، ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره متناسب با فرهنگ اسلامی، ساماندهی یکپارچه سازی، و ایجاد نظام رتبه بندی برای مشاوران معاونت زنان را در نقش تنظیم گر مکلف نموده یک برنامه در قالب آئین نامه اجرایی با همکاری دستگاه‌های ذیربط تنظیم نماید.

در این نشست صاحب نظران و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، سازمان بهزیستی کل کشور و مدیریت مشاوره مرکز حوزه علمیه به دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات خود در مورد آئین نامه اجرایی بند الف ماده ۸۰، پرداختند.

کد خبر 6134015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha