۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷

نمایش پرانتقاد یک مدافع؛

اشتباهاتی که باعث بازی ضعیف ایران برابر ازبکستان شد + فیلم

اشتباهاتی که باعث بازی ضعیف ایران برابر ازبکستان شد + فیلم

تیم ملی فوتبال ایران با وجود اینکه در زمین خود از تیم ازبکستان میزبانی می کرد اما نمایش ضعیفی داشت و ملی‌پوشان با اشتباهات فردی پرتعداد صدای انتقاد و اعتراض تماشاگران را در آوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز گذشته سه شنبه ۲۲ خرداد از تیم ازبکستان میزبانی کرد که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه نویی با ۱۴ امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه E قرار گیرند و راهی مرحله بعدی شوند.

بازیکنان ایران در این دیدار عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذاشتند طوری که در پایان بازی برخی از هواداران تیم ملی، شعارهایی را علیه بازیکنان سر دادند. همانند دیدارهای گذشته تیم ملی، شاگردان قلعه نویی باز هم در خط دفاع و هافبک ناهماهنگ بودند و این در حالی است که این بار بازیکنان باتجربه جایگزین جوانان در ترکیب تیم ملی شده بودند تا قلعه نویی از این بابت نیز بهانه‌ای نداشته باشد.

شجاع خلیل زاده یکی از بازیکنان پر اشتباه ایران در بازی با ازبکستان بود و حداقل در دو مورد اشتباهات بدی را مرتکب شد که اگر با خوش شانسی تیم ملی همراه نمی‌شد، ازبک ها می‌توانستند دروازه ایران را باز کنند. در ویدئو بالا و زمانی که محمد قربانی نمی‌تواند روی سر بازیکن ازبکستان به توپ ضربه وارد کند، توپ به شجاع خلیل زاده می‌رسد و او در حالی که در سمت راست خود محمدحسین کنعانی زادگان را داشت رو به عقب پاس داد که با خروج علیرضا بیرانوند و تلاش برای کرنر نرفتن توپ شد که این دروازه بان با تجربه هم اشتباه کرد و اگر بازیکنی از ازبکستان در محوطه ۱۸ قدم تیم ملی حضور داشت قطعاً دروازه ایران باز می‌شد.

نکته جالب اینجاست که با وجود اینکه شجاع خلیل زاده مشاهده می‌کند که بیرانوند دچار اشتباه در مهار توپ شده است اما دیر تر از بازیکن ازبکستان برای تصاحب توپ می‌رود و همین امر موجب شد که بازیکن ازبک توپ را به صورت زمینی به محوطه ۱۸ قدم ایران ارسال کند که با دفع کنعانی زادگان همراه شد.

در یکی دیگر از اشتباهات شجاع خلیل زاده، در حالی که او می‌توانست توپ را در اختیار بگیرد، «اوستون اورونوف» از مقابل پاهای او توپ دزدی کرد و میلاد محمدی هم نتوانست مانع از پیشروی این بازیکن به سمت دروازه ایران شود و او در مصافی تک به تک با بیرانوند قرار گرفت و با ضربه زمینی دروازه ایران را هدف گرفت که توپ او با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت. اورونوف حتی اگر کمی دقت می‌کرد در سمت راست می‌توانست دیگر بازیکن ازبکستان را صاحب توپ کند که این بار هم خلیل زاده فضای آزاد به بازیکن ازبک داده بود.

در ویدئو بالا و زمانی که بازیکنان ازبکستان فاز هجومی گرفته اند، خط دفاعی ایران ساماندهی خوبی ندارد. در جایی که صالح حردانی فضای خوبی را به بازیکن ازبکستان داد و همان بازیکن با شوت دروازه ایران را تهدید کرد که توپ او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. در حالی که اگر حردانی کمی دقت می‌کرد فضای ایجاد شده در خط دفاع به وجود نمی‌آمد.

در یکی از صحنه‌ها بازیکنان ایران شامل مهدی ترابی، سامان قدوس و میلاد محمدی می‌توانستند مانع از شوت زنی بازیکن ازبکستان شوند اما بازیکن حریف خیلی راحت و با تمرکز کافی به توپ ضربه وارد می‌کند که با واکنش خوب بیرانوند همراه می‌شود و این موقعیت هم برای ازبکستان از دست می‌رود.

با این روند بازی، امیدها به تیم ملی ایران برای حضور موفق در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و همچنین حضور در جام جهانی کم رنگ تر شده و باید دید کادرفنی تیم ملی بابت نقص های موجود چه برنامه ای خواهد داشت.

کد خبر 6134069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Mortezachabok2000@gmail.com IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      0 0
      برنامشون اینه که آبرو و حیثیتمونو تو جام جهانی ببرن