۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۳

در آیین افتتاحیه اوقات فراغت کانون های مساجد تهران عنوان شد؛

مساجد در تابستان با طرح «مسجد؛کانون نشاط» میزبانان جوانان می شود

مساجد در تابستان با طرح «مسجد؛کانون نشاط» میزبانان جوانان می شود

آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانی کانون های مساجد استان تهران در مجتمع نور تهران با شعار «مسجد کانون نشاط» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانی کانون‌های مساجد استان تهران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، ائمه جماعات و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران برگزار شد.

در این مراسم محمدتقی محمدیان معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز رونق مساجد و نمازهای جماعت می‌شود افزود: همه ما عازم انجام یک عمل صالح و بزرگ هستیم که خدمتگزاری به مساجد است و هر انسان مؤمنی توفیق انجام این عمل صالح را پیدا نمی‌کند.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور، احیای روح مسجد و کارکردهای آن و احیای وظایف بزرگی که در مقابل مساجد داریم را یکی از گام‌های اولیه برای عمران و آبادی مساجد دانست و ادامه داد: لازم است اتفاقاتی را درون خود رقم بزنیم تا بتوانیم به توفیقات بزرگی برسیم‌، ادامه داد: مسجد خانه خدا و پناهگاه مردم و پایگاه ولایت است و فعالیت در بستر توحیدی و امن مسجد توفیقی است که خداوند نصیب ما و شما کرده است

محمدتقی محمدیان خاطرنشان کرد: انجام کاری که در مجموعه کانون‌های مساجد موظف به انجام آن هستیم، آن هم در بستر توحیدی مسجد، مستلزم این است که برای آن یک بازتعریف داشته باشیم. مأموریتی که قرار است در دل مساجد توسط ما رقم بخورد اتفاق بزرگی است. مسائل و مشکلاتی هست اما به معنای این نیست که شانه خود را از قبول مسئولیت‌ها خالی کنیم و باید زمینه جذب بچه‌ها به مساجد فراهم شود.

وی با تاکید بر رفع موانع کار مساجد، ابراز کرد: ضرورت دارد که به وظیفه تمدنی خود برای ساخت جامعه مهدوی عمل کنیم و در این میان مسجد بهترین نقطه عالم است و در مقابله با بی‌دینی‌ها و در مقابل تمام اخبار بد ایمن‌ترین، نقطه نورانی است تا افراد با ایمان و مطهر تربیت شوند و خوشا به حال ما که توفیق فعالیت در این جرگه را داریم.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علی عالمی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: برنامه‌های اوقات فراغت برای مساجد ما بهره‌ای دوسویه و فرصتی برای رشد جوانان و بستر مناسبی برای آشنایی آنان با مساجد را فراهم می‌کند و اگر نتوانیم این بستر را فراهم کنیم، مساجد به اهداف مورد نظر نخواهند رسید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: تابستان، بهار اوقات فراغت است و باید نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کنیم و امیدواریم بتوانیم آغوش مساجد را به روی جوانان باز کنیم. حجت‌الاسلام عالمی گفت: ارتباط با مساجد باید قوی‌تر شود، تا بتوانیم امکاناتی را مانند فضای اردوگاهی و ارائه خدماتی برای نوجوانان و جوانان فراهم کنیم، چراکه امروز دشمنان با هجمه‌های فرهنگی به دنبال جذب کودکان و نوجوانان به سمت برنامه‌هایشان هستند.

وی همچنین خطاب به اعضای کانون‌های مساجد تأکید کرد: تک تک قدم‌های شما را حضرت مهدی (عج) می‌بیند و مقام و جایگاه شما در عرصه فرهنگی و جنگ فرهنگی بر حضرت ولی‌عصر (عج) پوشیده نیست.

در این آئین، از تعدادی از مدیران کانون‌های برتر مساجد استان تهران از جمله حجت الاسلام مصطفی نصری، مدیر کانون فرهنگی هنری فرزندان باب‌الحوائج (ع)، حجت الاسلام حسن بیگلو، مدیر کانون فرهنگی هنری نجم‌الثاقب، شایان کشاورز، مدیر کانون فرهنگی هنری ابرار، مصطفی زارعی، مدیر کانون فرهنگی هنری هدف، رحیمه خداشاهی، مدیر کانون حضرت فاطمه الزهرا (س)، محمدمهدی رضاقلی زاده، فعال کانون خاتم الانبیا (ص)، حجت الاسلام سیف الله قلی پور، مدیر کانون گام دوم انقلاب تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6134097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha