۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵

با حضور سرپرست ریاست جمهوری؛

۹ طرح آب و فاضلاب مشهد به بهره‌برداری می رسد

۹ طرح آب و فاضلاب مشهد به بهره‌برداری می رسد

مشهد- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افتتاح ۹ طرح آب و فاضلاب مشهد و آبرسانی به تربیت حیدریه و ۷۰ روستای استان خراسان رضوی در روز پنجشنبه با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبر داد.

هاشم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پروژه خطوط جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد ضمن اثربخشی ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه، تأثیر مهمی در بهبود کیفیت آب مناطق مختلف و عدالت در توزیع آب در شبکه به‌ویژه حاشیه شهر مشهد خواهد داشت و علاوه بر آن ۴۱ کیلومتر خط انتقال، سه مخزن با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب، ۷۰ حلقه چاه و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت انتقال ۸۰۰ لیتر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مجموع اعتبار هزینه‌شده در این بخش معادل ۱۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: هم‌چنین طرح آبرسانی به تربت حیدریه برای جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر با حفر چهار حلقه چاه با مجموع آبدهی ۱۰۰ لیتر در ثانیه و احداث ۱۵ کیلومتر خط انتقال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه پرکندآباد

امینی ادامه داد: در بخش فاضلاب نیز فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ که بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقای کشور به شمار می‌رود، با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و ظرفیت نهایی ۲۰۰ هزار متر مکعب و بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب حاشیه شهر مشهد به طول ۴۶ کیلومتر به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی سه تصفیه‌خانه جدید فاضلاب با مجموع ظرفیت ۱۶۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ارزش ۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد را به دو برابر افزایش می‌دهد.

آبرسانی به ۷۰ روستای استان

به گفته وی ۱۴ پروژه تأمین آب روستاهای شهرستان مشهد و آبرسانی به ۷۰ روستای دیگر مناطق استان خراسان رضوی با هزینه ۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، سایر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6134119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha