تحلیلگران ارشد صهیونیست: 

برتری هوایی تل‌آویو ضد حزب الله از بین رفته است

برتری هوایی تل‌آویو ضد حزب الله از بین رفته است

تحلیلگران ارشد رژیم صهیونیستی با اذعان به فروپاشی برتری هوایی رژیم صهیونیستی ضد حزب الله به بررسی خطرات این موضوع پرداختند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی نشان از آن دارد که تمایل این رژیم برای ورود به جنگ گسترده علیه حزب الله لبنان روز به روز کاهش پیدا می‌کند، افزایش توانمندی‌های هوایی حزب الله لبنان در عرصه دفاعی وهجومی یکی از مهمترین علل این موضوع است.

گزارش‌های صهیونیستی تاکید دارد که موفقیت حزب الله در حمله به اهداف متعدد در داخل سرزمین‌های اشغالی با استفاده از پهپادها و همچنین ساقط کردن پهپادهای رژیم صهیونیستی در حریم هوایی لبنان نشان می‌دهد که برتری هوایی که پیش از این رژیم صهیونیستی از آن برخوردار بود، در حال فروپاشی است و حزب الله موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های هجومی و دفاعی به دست آورده که وحشت صهیونیست‌ها را نسبت به هر جنگ احتمالی آینده برانگیخته است.

ألون بن دیوید تحلیلگر مسائل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید که سطوح سیاسی تل‌آویو ترس زیادی از وقوع جنگ در جبهه لبنان دارند و نمی‌دانند که سرنوشت چنین جنگی به کجا ختم خواهد شد. وی می افزاید که تل آویو می‌داند که چنین جنگی در نهایت به آتش بس ختم خواهد شد، چرا که اسرائیل قدرت تخریب و از بین بردن حزب الله را ندارد و در صورت ورود به این جنگ باید هزینه‌های سنگینی پرداخت کند.

سران تل‌آویو تمایلی به جنگ با حزب الله ندارند

سلیمان مسودة تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز با اعلام اینکه تمایل سطوح سیاسی تل آویو برای گسترش جنگ ضد حزب الله کاهش پیدا کرده، گفت آنها به هیچ وجه نمی‌خواهند به جنگ در شمال کشیده شوند.

گیورا زلتس رئیس شورای محلی الجلیل شمالی در گفت‌وگو با شبکه کان تاکید کرده است که جنگ بین بیروت و تل آویو به وقوع نخواهد پیوست، چرا که هیچ کس این جنگ را نمی‌خواهد و در نهایت دو طرف باید به توافق برسند.

شائول آمستردامسکی تحلیلگر مسائل اقتصادی این شبکه صهیونیستی نیز می‌افزاید که شلیک موشک‌های دقیق و سنگین حزب الله لبنان به زیرساخت‌های استراتژیک اسرائیل در صورت بروز جنگ باعث رکود اقتصاد در تل‌آویو می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیش از پیش از سرزمین‌های اشغالی فرار می‌کند و مالیات‌ها و قیمت کالاها و ارزش دلار افزایش پیدا می‌کند.

جنگ با لبنان تمام زیرساخت‌های اسرائیل را از بین می برد

زاوی هاوزر رئیس سابق کمیسیون امنیت و روابط خارجی رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که مشکل اینجا است که دشمنان تل آویو دیگر از این رژیم و آمریکا نمی‌ترسند و توانمندی‌های تاکتیکی اسرائیل آنها را نگران نمی‌کند. این موضوع به صورت خجالت آوری در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ پدید آمد.

این تحلیلگر مسائل راهبردی به ناتوانی استراتژیک رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این رژیم قدرت پاسخگویی به حملات شمال را ندارد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار اسرائیلی آواره هستند و این موضوع از سال ۱۹۴۸ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

گیورا آیلند رئیس سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص می‌گوید که رژیم صهیونیستی قدرت پیروزی بر حزب الله را ندارد و اگر وارد این جنگ شود، درگیری‌هایی به وقوع می‌پیوندد که یک سال ادامه خواهد داشت و تمام سرزمین‌های اشغالی در جریان آن تخریب خواهد شد.

آیلند می‌افزاید که ناوگان تسلیحاتی حزب الله لبنان بالاتر از ۹۰ درصد دولت‌های جهان است.

پهپادها و معضل لاینحل رژیم صهیونیستی

تعداد قابل توجهی از تحلیلگران و پژوهشگران صهیونیست به ابعاد توانمندی‌های نظامی و پهپادی حزب الله و دفاع هوایی آن اشاره کرده‌اند.

در همین رابطه روعی کایس تحلیلگر مسائل عربی شبکه کان گفت که چالش‌های هوایی حزب الله برای تل‌آویو در حال افزایش است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز گزارشی از توانمندی‌های هوایی حزب‌الله لبنان پخش و اعلام کرد که ارزیابی ارتش اسرائیل این است که توانمندی‌های حزب الله اجازه آسیب زدن به تشکیلات دفاع هوایی وابسته به ارتش را می‌دهد.

این گزارش تاکید می‌کند که ارتش صهیونیستی پاسخ مناسبی در برابر این چالش‌ها که ناشی از پهپادهای حزب الله لبنان است، در اختیار ندارد، چرا که حزب الله از شرایط میدانی برای سرپوش گذاشتن بر حرکت پهپادها تا زمان نزدیک شدن به هدف مورد نظر استفاده می‌کند.

یواف زیتون تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز تاکید کرد که حتی ارتش‌های بزرگتر از ارتش اسرائیل نظیر آمریکا نیز هیچ راه حلی برای تهدید پهپادی ندارند و هیچ راه حل معجزه‌آسایی در این زمینه وجود ندارد.

فرماندهان ارتش و سناریوهای وحشتناک برای تل آویو

این کارشناس صهیونیست می‌افزاید که فرماندهان ارتش به خوبی می‌دانند که جنگ گسترده با حزب الله باعث تخریب مناطق مختلف استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی می‌شود. تل‌آویو به خوبی از خسارت‌های سامانه‌های دفاع هوایی این رژیم در برابر حملات حزب الله آگاه است که این موضوع می‌تواند زمینه را برای انجام حملات بیشتر فراهم کند.

آوی اشکنازی تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو نیز می‌نویسد که فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در صورت بروز جنگ گسترده، خود را برای تعامل حمله فشرده از طریق پرتاب صدها موشک و پهپاد دقیق به سمت سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی آماده می‌کنند تا بتوانند به صورت کامل آن را از کار بیندازند و سرزمین‌های اشغالی را در برابر موشک‌ها و پهپادهای خود کاملاً فلج کنند.

برتری هوایی تل‌آویو بر حزب‌الله از بین رفته است

أمیر بوحبوط دیگر تحلیلگر مسائل نظامی در وبگاه خبری والاه می گوید که با وجود آمادگی‌های نیروی هوایی تل‌آویو برای حمله احتمالی حزب الله به بالون اطلاعاتی تل شمایم، اما حزب الله توانست این بالن اطلاعاتی را از کار بیندازد. به این ترتیب می‌توان گفت اسرائیل در رهگیری پهپادی که این بالون را هدف قرار داد، شکست خورد.

لیرن عنتبی کارشناس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی نوشت که برتری رژیم صهیونیستی بر حزب الله در حریم هوایی از بین رفته و حزب الله موفق شده صدها پهپاد تل‌آویو را ساقط کند. این موضوع نشان دهنده توانمندی‌های دفاع هوایی پیشرفته نزد حزب الله است که می‌تواند فعالیت‌های هوایی تل آویو در آسمان لبنان را با مشکل مواجه کند.

وی ابراز داشت که آمادگی‌های رژیم صهیونیستی برای این چالش کافی نیست و این تهدید هوایی با واکنش کافی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مواجه نخواهد شد.

کد خبر 6134475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 0
      درود بر دلاور مردان حزب الله برای پیروزی شما وازبین رفتن دشمنان دین اسلام دعا میکنم خداوند یاورتان ،حزب الله،یمن،حماس ،ووو