۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲

۱۴.۱ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تأمین شد

۱۴.۱ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تأمین شد

از اول فروردین ماه تا ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳، ۱۴میلیارد و ۱۳۶میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۷ میلیارد و ۹۸۱ میلیون دلار و برای خدمات ۳۰۳ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

بالسینی بیان کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۵۳۲ میلیون دلار و در مجموع ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۳۲۱ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۵۵۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۶۶۳ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۳۸۳ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۶۲۸، ۱۲۴، ۴۶۲، ۴۵۴ و ۲۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا روز ۲۳ خرداد ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه‌ها، ۳ میلیارد و ۹۸۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۸۰۲ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

بالسینی افزود: میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۲۲ خرداد، ۳۷ هزار و ۹۳۴ تومان برای دلار، ۴۰ هزار و ۷۱۳ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۳۲۹ تومان برای درهم و ۵ هزار، ۲۲۹ تومان برای یوآن، ۴۲۲ تومان برای روبل و ۱ هزار و ۱۷۳ تومان برای لیر محاسبه شده است.

وی گفت: تاکنون در مجموع ۳۲ حراج شمش طلای انجام شده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۵.۲ تن طلا به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان معامله شده است. همچنین ۱۷۸ هزار و ۶۱۰ قطعه انواع سکه در حراج مرکز مبادله توسط متقاضیان خریداری شده است.

گفتنی است، در روز ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۶۲۴ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۹۶۷ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۴۲۳ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۲ هزار و ۵۹۹ تومان، یورو با نرخ ۴۵ هزار و ۷۲۰ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۹۹ تومان بود.

کد خبر 6134580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha