۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۵

پاسداشت سجایای اخلاقی شهید رئیسی صیانت کننده فضای انتخابات است

پاسداشت سجایای اخلاقی شهید رئیسی صیانت کننده فضای انتخابات است

رییس ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور گفت: پاسداشت سجایای اخلاقی شهید رئیسی در این برهه، صیانت کننده در محیط و فضای انتخاباتی است که در آن قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ عبدالحسین کلانتری در شصت و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: کمتر از یک ماه به انتخابات باقی مانده و هر چه سعی و تلاش داریم باید انجام دهیم تا انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مشارکت حداکثری به ثمر بنشیند.

وی افزود: ایشان در ۱۴ خرداد ماه در مرقد حضرت امام خمینی (ره) به طور چشمگیری بخش عمده ای از سخنان خود را به گرامیداشت یاد و ویژگی های شهید رئیسی و همراه هانشان معطوف کردند و به کرات به سجایا و خلقیات ایشان پرداخته اند.

ما شاهد ویژگی هایی از حضرت آیت الله رئیسی بودیم که در فضای انتخاباتی فعلی خیلی به کار می آید.

کلانتری ادامه داد: ویژگی هایی مثل مردانگی سیاسی، مروت، تقوای سیاسی، رعایت ادب سیاسی و سایر ویژگی هایی که فرهنگ سیاسی و اخلاق سیاسی ما را اعتلا می بخشد و در فضای انتخاباتی حاضر به آن ها نیاز داریم. لذا پرداختن به ویژگی های شهید رئیسی نه به مثابه یک سوگ، بلکه به مثابه یک ظرفیت فرهنگی و اخلاقی در کشورمان باید باشد.

پاسداشت سجایای اخلاقی شهید رئیسی صیانت کننده فضای انتخابات است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تشریح کرد: ایشان بعد از پیروزی در انتخابات، روز مرحمه را تجلی بخشید و به همه رقبایش خوبی کرد و رحمتش همه طیف های سیاسی را فراگرفت. این ویژگی ها نیاز امروز جامعه ماست. یکی از تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی رعایت اخلاق و تقوا در رقابتهای انتخاباتی و سیاسی است که تجلی بخش آبروی ملی است؛ بدگویی و ... کمکی به آبروی ملی لطمه می زند.

کلانتری تصریح کرد: پاسداشت سجایای اخلاقی شهید رئیسی در این برهه، صیانت کننده در محیط و فضای انتخاباتی است که در آن قرار داریم و تذکراتی است به ما و همه کسانی که در این انتخابات دخیل هستند.

اتکای به رای مردم ذات نظام جمهوری اسلامی است

رییس ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور افزود: نکته دیگر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اهمیت مساله انتخابات است و حماسه حضور در انتخابات را تکمیل حماسه بدرقه حضرت آیت الله رئیسی می دانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب بر آن اشاره داشتند این بود که انتخابات موجب تثبیت عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران می شود. صحنه انتخابات صحنه عزت، حماسه و رقابت و خدمت است نه میدان کشمکش برای تصاحب قدرت بنابراین کسانی که وارد میدان انتخابات می شوند باید رعایت اخلاق را وظیفه خود بدانند. این فراز ها در صحبت های رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایف ما را سخت تر می کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت را دارد و نگاه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این است که جمهوریت و اتکای به رای مردم جزو ذاتیات این نظام است و از آن نمی شود تخطی کرد. بنابراین در بدترین و سخت ترین شرایط که خیلی از افراد سعی می کردند به نوعی انتخابات را کمرنگ کنند رهبر معظم انقلاب در همان کارزار وارد می شدند و می فرمودند مردم باید در بهترین شرایط و بالاترین میزان وارد میدان انتخابات شوند.

رییس ستاد انتخابات دانشگاهیان تصریح کرد: بر همین اساس ما نیز وظیفه داریم نقش مهم خود را ایفا کنیم. ابلاغیه هایی از طرف وزارتخانه به دانشگاه ها ارسال شده است. ان شاالله با کمک معاونان فرهنگی دانشگاه ها و اشتراک تجارب و ایده ها بتوانیم مجموعه کاملی از پیشنهادات و برنامه ها را داشته باشیم.

وی افزود: نکته دیگر درباره نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی است. جای تقدیر دارد از همه دانشگاه هایی که وارد عرصه شدند و تولیدات متنوع رسانه ای و فرهنگی در این رابطه داشتند. اساساً انقلاب اسلامی ما یک نگاه فرامرزی داشته و ماهیت آن ضدسلطه و استکبار بوده و باید به جد روی این موضوع فکر کرد.

نفس و شیوه تخاطب رهبر معظم انقلاب با دانشجویان آمریکایی مهم است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: موج اول انتشار نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی انجام گرفت و باید ادامه یابد و از هر شبکه ای که در دسترس وجود دارد، برای توزیع پیام ایشان در قالب های مختلف اقدام کرد. نکته مهمی که باید برای ما یادگار بماند این است که نفس تخاطب و شیوه تخاطب با دانشجویان آمریکایی بسیار مهم و تاثیرگذار است و همین ادبیات ایشان توانسته موجب ترس مقامات آمریکایی شود.

کد خبر 6134686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha