۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۵

مدیرکل صمت گیلان خبر داد؛

صدور ۴۲۰ مورد مجوز تأسیس در دولت سیزدهم

صدور ۴۲۰ مورد مجوز تأسیس در دولت سیزدهم

رشت _ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور ۴۲۰ مورد مجوز تأسیس در دولت سیزدهم در این استان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد از واحدهای غیرفعال گیلان قابل احیا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی وزیر صمت با فعالان صنعتی و اقتصادی گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۱۸۳۰ واحد صنعتی فعال، ۱۰۰ واحد راکد غیر فعال، ۱۹۵ واحد غیرفعال خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ۲۷ واحد غیرفعال در شهر صنعتی رشت و در مجموع ۳۲۲ واحد غیرفعال و راکد در استان داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از احیای ۱۱۶ شرکت راکد در این استان خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا بیش از ۲۳ معدن غیر فعال در گیلان مجدد به چرخه تولید و فعالیت بازگشت.

پورحیدری از پرداخت بیش از ۱,۸۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: استان گیلان در سال گذشته بیش از ۳۵ هزار تعهد برای ایجاد اشتغال داشته که حدود ۱۶ هزار تعهد اشتغال در گیلان محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از واحدهای غیرفعال گیلان قابل احیا هستند، افزود: نیازمند پایش مجدد وضعیت سرمایه گذاران و شناسایی عارضه‌های موجود و رفع آنها در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور ۴۲۰ مورد مجوز تأسیس در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۱۹۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۵۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۴۴۵ نفر، بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

پورحیدری از رشد ۴۸۲ درصدی در بخش سرمایه گذاری در حوزه تولید در گیلان خبر داد و بیان کرد: مجوز تأسیس برای ۵۰۴ شرکت جهت ایجاد صنایع جدید با سرمایه‌گذاری ۱۹۸ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۹ هزار و ۵۶ نفر در دولت سیزدهم صادر شده است که نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته، در تعداد واحد صنعتی ۱۰۹ درصد و در میزان سرمایه گذاری ۴۸۲ درصد رشد داشتیم.

گیلان قطب کشاورزی است

«قاسم رضائیان» رئیس اتاق بازرگانی گیلان هم در این نشست اظهار کرد: گیلان قطب کشاورزی است و تقویت و توسعه اشتغال در حوزه کشاورزی مورد توجه است.

به گفته وی، اکثر مسؤولان نسبت به مشکلات تولید و اشتغال اشرافیت دارند اما در حل برخی مشکلات گام مؤثری برداشته نشده است‌.

کد خبر 6134987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha