۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۱

استاندار مازندران:

داشتن شهر و روستای بدون زباله مستلزم فرهنگ‌سازی است

داشتن شهر و روستای بدون زباله مستلزم فرهنگ‌سازی است

قایمشهر - استاندار مازندران گفت: داشتن شهر و روستای بدون زباله با فرهنگ‌سازی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان و شهدای خدمت افزود: هر روزی که اقدامات عمرانی انجام شود آن روز مبارک و خیر است و این کارها سبب امیدواری مردم می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی سه پروژه از جمله تصفیه خانه زباله و پسماند خانگی آن را کار لازم و بزرگی برشمرد و گفت: همچنین شاهد افتتاح زیرگذر دخانیات قائمشهر بودیم که ۶۰ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

وی پروژه تصفیه خانه فاضلاب را طرح بزرگی برشمرد و گفت: برای افتتاح و تکمیل پروژه‌های زباله سوز در استان زمانبندی صورت گرفته است.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید به این مسئله برگردیم که هیچ زباله‌ای در استان نداشته باشیم و جمع آوری به گونه صورت گیرد که به سایت‌های زباله منتقل نشود و می‌طلبد که به مسئله تفکیک زباله از مبدا توجه شود.

نوری با عنوان اینکه مردم مازندران در امور فرهنگی پیشرو هستند، گفت: باید آموزش و پرورش و نهادهای مردمی به محیط زیست برای فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند کمک کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه روستاهای بدون زباله نیز در استان داریم، گفت: می‌توان شهر بدون زباله را نیز داشت و باید معضل آزاردهنده و بیماری آفرین زباله را حل کنیم.

کد خبر 6135001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha