پکن:

اعمال محدودیت‌های جدید آمریکا علیه چین نقض قوانین تجاری است

اعمال محدودیت‌های جدید آمریکا علیه چین نقض قوانین تجاری است

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: اقدامات آمریکا در محدود کردن دسترسی پکن به نیمه هادی‌ها نقض قوانین تجاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری در خصوص اقدام اخیر واشنگتن علیه کشورش تصریح کرد: اقدامات آمریکا در محدود کردن دسترسی چین به نیمه هادی ها نقض قوانین تجاری است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت که اقدامات ایالات متحده برای محدود کردن دسترسی پکن به فناوری نیمه هادی ها، قوانین تجارت بین المللی را نقض می کند و پکن این اقدام را محکوم می کند.

وی در این ارتباط ادامه داد: ما بیش از یک بار موضع خود را در مورد تلاش های مخرب ایالات متحده برای مسدود کردن و سرکوب صنعت نیمه هادی چین روشن کرده ایم. رفتار ایالات متحده به طور جدی قوانین تجارت بین المللی را تضعیف کرده و زنجیره های صنعتی و عرضه جهانی را بی ثبات می کند.

«لین جیان» در این باره اضافه کرد: پکن قاطعانه با کاری که آمریکا انجام داده، مخالف است. وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، ایالات متحده می‌گوید که می‌خواهد با چین گفتگو کند، در حالی که در حال بررسی گام‌ هایی برای دنبال کردن بخش هوش مصنوعی چین است. این موضوعات همه چیز را در مورد دورویی آمریکا بیان می کند. اقدام ایالات متحده مانع از پیشرفت فناوری چین نخواهد شد و تنها شرکت های چینی را تشویق می کند تا با تکیه بر خود به دنبال پیشرفت باشند.

کد خبر 6135094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha