۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

معاون نظارت راهبردی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

شهدای خدمت درجامعه ما الگو بودند

شهدای خدمت درجامعه ما الگو بودند

زنجان-معاون نظارت راهبردی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای خدمت درجامعه ما الگو بودند به ویژ رئیس جمهور شهید که با خدمات صادقانه خود در نزد مردم بسیار محبوبیت داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی فقیه روز پنجشنبه در مراسم معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار داشت: جایگاه این عزیزان در بین مردم بسیار والا و رفیع است و امیدواریم توفیق ادامه راه این عزیزان را داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد شهید بر سه رکن استوار است، اظهار داشت: هیأت امنا، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد و رئیس بنیاد ارکان این نهاد انقلابی هستند که نماینده ولی فقیه در بنیاد با معرفی رهبر معظم انقلاب و رئیس بنیاد از سوی رییس جمهور انتخاب می‌شوند.

فقیه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در احکام نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، گفت: نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید استان‌ها سه کارکرد هدایت، حمایت و نظارت دارند که باید در راستای تسریع خدمت‌رسانی به وظایف خود عمل کنند.

معاون نظارت راهبردی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص بخش نظارتی وظایف نمایندگان ولی فقیه، تاکید کرد: سیاست‌های نمایندگان در بخش نظارت باید پیشگیرانه باشد و در راستای تعامل، پیشگیری و راهبری را اعمال کنند تا خطا کمتر شود و با نگاه هم‌افزایی و در کنار هم بودن و همراهی تلاش کنند کیفیت خدمت به ایثارگران افزایش یابد.

وی بنیاد شهید را یک نهاد انقلابی عنوان کرد و افزود: کارمندان بنیاد شهید باید در تراز انقلاب باشند تا خدمتگذاری موثر آنها را شاهد باشیم و باید تمام بخش‌نامه‌ها مطابق با شرع و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حق و حقوق شهروندی باشد تا خدمت‌رسانی مطلوب صورت گیرد.

بنیاد شهید در انتخابات فراجناحی عمل کند

فقیه همچنین به انتخابات پیشرو و زودهنگام اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه مسئولان بنیاد شهید در این شرایط، مشارکت گسترده جهت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است که این موضوع موجب اقتدار نظام خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاران بنیاد شهید باید در انتخابات ریاست جمهوری فرا جناحی عمل کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه کارکنان بنیاد شهید منتسب به شهدا هستند به ویژه نمایندگان ولی فقیه باید همانند شهدا، فراجناحی عمل کنند تا بدون حمایت از کاندیدای خاص و استفاده از اموال دولتی به سلامت از این مرحله عبور کنیم.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی، برنامه‌ریزی عقیدتی و فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این مراسم با اشاره به احادیث و روایات در خصوص ایثار و از خود گذشتگی، گفت: ایثار از واژه اثر یعنی برگزیدن و مقدم داشتن دیگری بر جان خود است که اهمیت ایثار را نشان می‌دهد آنچنانکه امیرالمومنین علی (ع) در لیله المبیت، جان خود را فدای حفظ جان پیامبر اکرم (ص) کرد.

حجت الاسلام اسدالله کریمی با تاکید بر اینکه نگاه در بنیاد شهید باید جهادی باشد، افزود: کارکنان بنیاد شهید در نهادی خدمت می‌کنند که جامعه هدف آن نور دیده ما هستند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری بنیاد شهید افضل بنیادهاست و باید با تلاش خود بتوانیم به این عزیزان خدمت کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام، اظهار داشت: سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان افتخار پایتخت شور و شعور حسینی است.

عباس برزگر با بیان اینکه توفیق خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران از الطاف الهی و نعمت‌های بزرگ خداوند متعال است و این خدمت شایسته، رضایت خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگران را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: امیدواریم از این توفیق نهایت استفاده را کنیم و در خدمت این عزیزان باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ضمن تبریک انتصاب مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، گفت: این خلاء همواره در بنیاد شهید احساس می شد و امیدواریم با حضور نماینده ولی‌فقیه در این نهاد انقلابی و استفاده از رهنمودها و و تعامل سازنده با او، اتفاقات خوبی در سطح استان رقم بخورد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: ترویج این فرهنگ همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری به شمار می‌رود و در این راستا باید سیره شهدا به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال یابد تا نسل جوان سیره شهدا را الگوی خود قرار دهند.

در این مراسم حجت الاسلام رحیم محمدی خطیبی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 6135100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha