۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۱

حسینی:

اوج خدمت‌رسانی واحد راهنمایی حجاج در مشاعر مقدسه است

اوج خدمت‌رسانی واحد راهنمایی حجاج در مشاعر مقدسه است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اوج خدمت‌رسانی واحد راهنمایی حجاج در مشاعر مقدسه خواهد بود و واحد راهنمایی قوت قلبی برای زائران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سید عباس حسینی در همایش واحد راهنمایی حج ۱۴۰۳، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی نیروهای واحد راهنمایی در مکه مکرمه گفت: اوج خدمات رسانی و زحمات شما در روزهای پیش رو طی ایام تشریق است.

وی با بیان اینکه نقش امداد و راهنمایی به زائر گمشده بسیار پررنگ و اثرگذار است گفت: بیش از ۹۸ درصد زائران ما برای نخستین بار است که به حج تمتع مشرف می‌شوند و با مسیرها و خیابان‌های عرفات و منا آشنا نیستند بنابراین وقتی که از کاروان خود جدا می‌شوند، احتمال اینکه مسیرها را نیابند زیاد خواهد بود بدین جهت واحد راهنمایی می‌تواند آرامش آفرین باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نیروهای واحد راهنمایی و امداد در کاهش استرس و افزایش سلامت زائران تأثیرگذار هستند گفت: همه نیروها وظیفه دارند در جانمایی مناسبی که برای آن‌ها تعیین شده قرار بگیرند و با محیط‌های پیرامونی خود شامل درمانگاه‌ها، مکاتب، مسیر جمرات، مسیرهای بازگشت، ایستگاه توزیع آب و. به طور کامل آشنا باشند.

وی افزود: نیروهای واحد راهنمایی به خوبی با جزئیات فعالیت خود آشنا باشند و حتماً در محلی که برای خدمت قرار می‌گیرند، اطراف و پیرامون خود را برای کمک رسانی بهتر و راهنمایی دقیق‌تر شناسایی کنند؛ همچنین اگر با هر گونه مسئله یا مشکلی مواجه شدند که احتمال بروز خطر را احساس کردند با مسئول شیفت تماس بگیرند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: نیروهای واحد راهنمایی به شیفت بندی‌ها و زمانبندی برای خدمت رسانی هرچه بهتر دقت کنند.
حسینی با بیان اینکه خستگی نباید مانعی برای رفتار مناسب با زایر نیازمند به راهنمایی باشد گفت: اگر نیروها خسته هم هستند نباید آن را در رفتار به زایر تسری دهند بلکه باید با کمال عطوفت و صبوری او را راهنمایی کنند؛ کار امداد و راهنمایی نه تنها خدمت رسانی است بلکه یک اقدام معنوی و روحانی محسوب می‌شود که قوت قلبی برای زائران است.

وی تاکید کرد: واحد راهنمایی می‌بایست نسبت به جز به جز نقشه‌ها و جانمایی‌ها در عرفات و منا دقت داشته باشد چراکه زائران با شرایط آشنا نیستند و احتمال اینکه مسیرها را بدرستی نیابند وجود دارد بنابراین شما با کاورهای مشخص و آگاهی و علم به آن‌ها آرامش خاطر می‌دهید.

کد خبر 6135135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha