۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

تحول فرهنگی در استان با رویکرد مردم‌ محور/ تعیین تکلیف پروژه ها

تحول فرهنگی در استان با رویکرد مردم‌ محور/ تعیین تکلیف پروژه ها

دهدشت_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از تحولات گسترده با رویکرد مردم‌ محور در بخش فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر پنجشنبه در اولین رویداد رسانه‌ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بر اساس یک سند بنیادین در فرهنگ و هنر که تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده‌ایم، در آن به تمامی رویکردهای فرهنگی و خلأهای فرهنگی پرداخته شده است، کار فرهنگ و ارشاد را جلو برده‌ایم.

وی تصریح کرد: مردمی بودن بنیه فرهنگی دارد و توجه به مؤلفه‌های فرهنگی مردم در قالب‌های مختلف، امری است که رسانه‌ها بارها به آن پرداخته‌اند و در واقع باید بعد مردمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را برجسته کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه قبلاً اجرای برنامه‌های فرهنگی محدود بود، اظهار کرد: ولی اکنون با بردن برنامه‌ها به دل مردم و مناطق مختلف و توجه به مؤلفه‌های مردمی و رویکرد مردمی، گام برداشته‌ایم و باید این روند تداوم داشته باشد تا به نقطه مطلوب برسد.

درخشان گفت: همه این مسائل بر اساس سند تحول است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، فعال‌سازی بخش قابل توجهی از پروژه‌های بلاتکلیف فرهنگی به‌ویژه در شهرستان‌ها است و پروژه‌هایی که بیش از ۵ الی ۱٠ سال با پیشرفت فیزیکی محدود بلاتکلیف بوده‌اند، امروزه فعال شدند.

وی با بیان اینکه در سفر دوم ریاست جمهور به استان، برای کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ پیش‌بینی ۱۵۰ میلیارد تومان شده است، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد برای زیرساخت‌ها و ۴۰ درصد برای کتابخانه‌های استان در نظر گرفته شده است.

درخشان تاکید کرد: این امر با همکاری استاندار و بخش مسئولیت‌های اجتماعی نفت و برنامه بودجه انجام شده است.

درخشان یکی از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگ و ارشاد استان را ایجاد نشاط اجتماعی خواند و گفت: سعی بر آن شد که بعد مردمی و نشاط اجتماعی در اولویت و مورد توجه باشد

وی تاکید کرد: جشنواره‌هایی که سال‌ها تعطیل بوده‌اند، مانند موسیقی فجر و شهرستان‌های برخوردارتر، برگزار شدند.

درخشان همچنین با اشاره به توجه به خلاقیت‌های هنرمندان و جهت‌دهی به آن‌ها، گفت: قبلاً در برنامه‌ها نبوده، اما امروز در همه حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف شاهد اجرای این برنامه‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فاخری متناسب با ذائقه مردم پیش‌بینی کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۳ شاهد تولید محتوا در عرصه‌های سرود و موسیقی بوده‌ایم و نهضت تولید محتوا و کارهای ارزشمندی در عرصه‌های فرهنگی و هنری به وقوع پیوسته است.

درخشان افزود: بخش مهمی از برنامه‌ها در نگاه رسانه‌ها بوده است و پیگیر بخش مسکن خبرنگاران بوده‌ایم و اسامی را تحویل اداره کل راه و شهرسازی قرار داده‌ایم.

وی عضویت خبرنگاران در صندوق هنر را با رشد چند برابری عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به فرهنگ، ترویج کتاب و کتابخوانی را مهم خواند و گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۹ هزار کتاب رایگان در اختیار فرهیختگان قرار گرفته است و در سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از ۱۵ هزار جلد در اختیار قرار گرفت.  

درخشان خاطر نشان کرد: در کتابچه‌ای با عنوان «روایت خدمت» این کارها مکتوب شده و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6135285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha