۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴

استاندار زنجان:

اجازه استقرار واحدهای جدید شهرک تخصصی روی زنجان داده نشده است

اجازه استقرار واحدهای جدید شهرک تخصصی روی زنجان داده نشده است

زنجان-استاندار زنجان گفت: باتوجه به نگرانی‌های مردم در رابطه با فعالیت این شهرک و نوع جانمایی آن طی سال‌های گذشته اجازه هیچ‌گونه توسعه در این محل به فعالان صنعتی داده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنجشنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان با بیان اینکه با توجه به نگرانی‌های مردم در رابطه با فعالیت این شهرک و نوع جانمایی آن طی سال‌های گذشته اجازه هیچ‌گونه توسعه در این محل به فعالان صنعتی داده نشده است، گفت: در دولت سیزدهم بنا بر ملاحظات محیط زیستی اجازه توسعه و استقرار واحد جدید در شهرک تخصصی روی داده نشد.

وی افزود: واحدهای مستقر که نیاز به نوسازی و یا توسعه دارند باید در محل دیگر این کار را انجام دهند و دیگر این شهرک توسعه نخواهد یافت.

استاندار زنجان گفت: شهرک تخصصی روی زنجان در گذشته جانمایی درستی نداشته است و حل مسائل مربوط به این شهرک و واحدهای سرب و روی مستقر در آن، یک خواست مردمی است.

افشارچی افزود: برای حل مسائل با حفظ صنعت و تولید استان زنجان باسید برنامه ریزی ویژه صورت بگیرد و مسائل زیست محیطی فعالیت واحدها در شهرک روی به کمترین حد برسد همچنین باید به این نکته توجه داشت که انتقال شهرک تخصصی روی نیاز به زمان دارد.

وی افزود: در راستای فراهم کردن زمینه جا به جایی این شهرک به محض استهلاک واحدها، اجازه توسعه و تعمیر به واحدهای مستقر در شهرک داده نخواهد شد.

استاندار زنجان گفت: باید از ظرفیت معادن در راستای تولید ثروت در استان استفاده شود به گونه‌ای که کار در این حوزه باید همسو با اهداف بوده و قوانین را نیز نقض نکند.

افشارچی افزود: برای افزایش تولید ناخالص داخلی در سال‌های آینده باید روش‌های جدیدی از تولید ثروت را شناسایی و اجرا کنیم که بهره‌مندی از ظرفیت بالای معادن در این راستا کارگشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته اقدامات متعددی از محل منابع برگشت حقوق دولتی در استان انجام شده است، ادامه داد: سال گذشته از حدود ۲ هزار میلیارد ریالی که باید از محل حقوق دولتی معادن به استان بر می‌گشت ۵۰۰ میلیارد ریال برگشت داده شد و ۹۰ درصد این رقم هم در ماهنشان و به طور عمده در بهسازی راه‌های این شهرستان هزینه شد.

کد خبر 6135306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha