۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲

واکنش چین به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

واکنش چین به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد: آمریکا به طور مداوم تسلیحات به اوکراین انتقال داده و از این بحران به عنوان فرصتی برای اعمال تحریم‌ها و فشار بر سایر کشورها استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در خصوص تحریم‌ های جدید آمریکا علیه روسیه اعلام کرد: چین قاطعانه با هرگونه تحریم غیرقانونی و یکجانبه مخالف است.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اضافه کرد که ایالات متحده به طور مداوم تسلیحات به اوکراین انتقال می‌ دهد و از این بحران به عنوان فرصتی برای اعمال تحریم‌ ها و فشار بر سایر کشورها استفاده می‌ کند.

این مقام چین در این باره افزود که کشورش رویکرد واشنگتن دراین باره را نمی پذیرد.

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده و متحدانش بدون هیچ قاعده و ضابطه ای به روسیه اعلام جنگ کردند. روسیه یاد گرفته تا در فضای تحریم‌ ها به زندگی خود ادامه دهد؛ اما هر کسی که کشورش را دوست دارد باید به تحریم‌ های جدید پاسخ دهد. باید تلاش کنیم به کشورهایی که محدودیت هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند، آسیب جدی وارد کنیم. برای مقابله با غرب، باید همه انواع تسلیحات ممکن روسیه به جز سلاح های هسته ای به کشورهای ثالث و دشمن غرب منتقل شود.

این در حالیست که ساعاتی پیش سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که مسکو به تحریم های جدید اعمال شده از سوی ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز دیروز چهارشنبه در واکنش به اعمال تحریم‌ های جدید علیه کشورش از سوی واشنگتن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسکو این اقدامات را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته پیش تحریم‌ هایی را علیه بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد روسی اعمال کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر دارائی های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) در این خصوص آمده بود که «بورس مسکو» نیز در تحریم های دیروز هدف قرار گرفت.

کد خبر 6135408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha