۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۱

نایب رییس اتاق ایران:

۸۰ درصد صنایع ایران در شرکت های کوچک متمرکز شده است

۸۰ درصد صنایع ایران در شرکت های کوچک متمرکز شده است

اردبیل- نایب رییس اتاق ایران گفت: ۸۰ درصد صنعت ایران متمرکز بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط بوده که با تقویت روابط این بنگاه‌ها می‌توانیم به افزایش سطح روابط تجاری خود در جهان کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پیرموذن بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها، اظهار کرد: سفارت‌خانه‌ها نقش تأثیرگذار در تقویت روابط تجاری کشورها دارند و می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم در راستای گسترش سطح مناسبات کمک کنند.

وی با بیان اینکه سفارت‌خانه‌ها نقش تأثیرگذار در تقویت روابط تجاری کشورها دارند، گفت: سفارت خانه‌ها می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به فعالان اقتصادی کشورها در راستای گسترش سطح مناسبات، کمک کنند.

نایب رئیس اتاق ایران در این خصوص به رابطه ایران و فرانسه اشاره کرد و ادامه داد: این دو کشور امروز بهترین زمان را برای بررسی و شناسایی یکدیگر در اختیار دارند و در این مسیر نقش سفارت‌خانه‌های دو طرف بسیار پررنگ است.

پیرموذن به دوران برجام و حضور هیأت‌های تجاری از کشورهای مختلف اروپایی به ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در آن زمان بخش قابل توجهی از هیأت‌های تجاری که به ایران آمدند، متشکل از نمایندگان اس. ام. ای بودند که این نشان می‌دهد توجه به جایگاه این واحدها در احیا و گسترش روابط تجاری، بسیار مهم است.

وی به تشکیل گروه ارتباطی بین بنگاه‌های کشورها تاکید کرد و افزود: این اقدام کمک می‌کند تا بنگاه‌ها در ارتباط مؤثر و مستمر با هم حرکت کنند و نباید فراموش کنیم که این گروه ارتباطی، فقط متمرکز بر مسائل اقتصادی با هدف گسترش سطح روابط تجاری بین کشورها فعالیت خواهد کرد.

نایب رییس اتاق ایران تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد صنعت ایران متمرکز بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط بوده که با تقویت روابط این بنگاه‌ها با همتایان خود در سایر کشورها می‌توانیم به افزایش سطح روابط بین کشورها کمک کنیم.

کد خبر 6135509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha