۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۳

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی:

۳۳۳ پایگاه نذورات عید قربان را در استان مرکزی جمع آوری می کنند

۳۳۳  پایگاه نذورات عید قربان را در استان مرکزی جمع آوری می کنند

اراک- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۳۳۳ پایگاه نذورات پویش عید قربان امسال این استان را جمع آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی عبادی ظهر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: نهاد مردمی کمیته امداد به عنوان دومین دستگاه انقلابی، ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد رفع مشکلات نیازمندان جامعه، فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: در سالهای گذشته نوع نگرشها در کمیته امداد تنها جنبه حمایتی داشت اما اکنون توجه به توانمندی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد مورد توجه ویژه است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اعتبارات این نهاد حمایتی در حوزه توانمندسازی خانواده‌ها رشد قابل توجهی داشت، افزود: پارسال یک هزار و ۴۹۷ آموزش حمایت و پایدار سازی برای خانواده‌هایی که نیازمند تقویت شغل داشتند ارائه شد.

عبادی گفت: همچنین سال گذشته پنج هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد در راستای ایجاد ۴۲۲۷ شغل در استان مرکزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان مرکزی با بیان اینکه ۵۰ درصد جامعه هدف این نهاد مردمی شهری و ۵۰ درصد روستایی هستند، اضافه کرد: برای ۶۱۹ نفر از مددجویان در کارگاه‌های مختلف کاریابی انجام شده است.

عبادی همچنین توجه به استعدادهای شغلی موجود در خانواده‌ها تاکید کرد: ۱۸ هزار و ۹۵۷ استعداد نیز در خانواده‌های تحت پوشش شناسایی شده همچنین ۹ هزار مورد آموزش مهارت زندگی یه مددجویان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: ۳۳۹۷ نفر از فرزندان مددجویان از اردوهای تفریحی و زیارتی این نهاد استفاده کرده‌اند همچنین ۱۰۷۹ کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و ۸۲۱ مورد شهریه دانشجویی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه پارسال ۴۲۰۰ خانواده تحت پوشش خودکفا شدند، گفت: در حوزه مشارکت‌های مردمی در ۳ ماهه امسال ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ایجاد شده و باید اذعان کرد استان مرکزی ظرفیت بالایی در حوزه خیرین دارد.

عبادی با اشاره به برپایی ۳۳۳ پایگاه شامل ۳۱۷ مرکز نیکوکاری و ۱۶ مرکز و دفتر امداد جمع آوری نذورات در عید قربان گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال نذورات جمع آوری شد که امسال پیش بینی بینی می‌شود این رقم به ۲۵۰ میلیارد ریال برسد و به منظور ذبح دام نیز هماهنگی‌های لازم با فروشندگان دام زنده‌ها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: پویش "نذر قربانی" نیز به منظور جمع‌آوری نذورات مردمی راه‌اندازی شده و مردم خیراندیش استان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری «ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۸۶ مربع» و همچنین از طریق شماره کارت ۰۶۱۴ – ۰۰۰۰ – ۹۹۷۹ – ۶۰۳۷ نزد صندوق امداد ولایت، جهت پرداخت نذورات اقدام کنند.

عبادی با اشاره به اینکه پویش "به عشق علی" به جهت حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در عید غدیر ایجاد خواهد شد افزود: در شب عید غدیر نیز توزیع ۳۵۰ هزار پرس غذای گرم برنامه ریزی شده و ۲ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی با کمک مراکز نیکوکاری توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه مسکن و درمان در سبد خانوار سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: سال گذشته در خصوص کمک به ساخت و ایجاد ۴۹۲ واحد مسکونی، ۵۴۲ مورد تعمیرات منزل مددجویی و ایجاد و تعمیر فضاهای جانبی ۲۶۱ واحد مسکونی تسهیلاتی به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

کد خبر 6135550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha