۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۱

در سمینار دارودرمانی بیماری‌های شایع مطرح شد؛

بیمه‌ها نمی‌خواهند ارزش و اهمیت داروساز را درک کنند

بیمه‌ها نمی‌خواهند ارزش و اهمیت داروساز را درک کنند

سمینار دارودرمانی بیماری‌های شایع، با سخنرانی هایی پیرامون جایگاه داروساز در نظام سلامت و چالش‌های داروخانه ها در خدمت به مردم و بیماران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمینار دارودرمانی بیماری‌های شایع، با همکاری انجمن داروسازان ایران و انجمن متخصصین علوم دارویی، در اصفهان برگزار شد.

در این سمینار علمی که با هدف ارتقای علمی و دانش داروسازان و پزشکان در مواجهه با بیماری‌های شایع برگزار شد؛ سخنرانی‌هایی نیز با اشاره به جایگاه داروسازان در نظام سلامت برگزار شد.

بیمه‌ها نمی‌خواهند ارزش و اهمیت داروساز را درک کنند

در یکی از سخنرانی‌ها، رهبر مژده‌ی آذر پیشکسوت صنف داروسازان، بر اهمیت اتحاد مجامع صنفی تاکید و گفت: مجامع صنفی به اتحاد نیاز دارند. ما باید با هم کار کردن را آموزش ببینیم. نباید با کوچک‌ترین مشکلی، صنف را ترک کنیم و هیأت مدیره را تنها بگذاریم.

وی افزود: دوستان صنف باید انتقاد کنند و این انتقاد، سازنده باشد. از کسانی که بی تفاوت هستند، گلایه دارم.

مژده‌ی آذر ادامه داد: متأسفانه داروخانه در ایران تعریف نشده و بیمه‌ها نمی‌خواهند ارزش و اهمیت داروساز را درک کنند. به طوری که مثل بولدوزر از روی قوانین رد می‌شوند.

وی افزود: داروسازان ما نمی‌توانند خدمات علمی ارائه بدهند، چون قوانین ما فریز شده است.

چالش داروخانه‌ها در ارائه مشاوره دارویی

امید سبزواری رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی، در سمینار دارودرمانی بیماری‌های شایع، با عنوان این مطلب که فلسفه و هدف از برگزاری این سمینارها و همایش‌ها، افزایش دانش و مهارت گروه‌های پزشکی و داروسازی است تا منجر به ارتقای خدمات به مردم و بیماران شود، گفت: ارائه خدمات با کیفیت در مطب و داروخانه، مستلزم این است که همکاران گروه‌های پزشکی و داروسازی، از دانش خود به نحوه احسن استفاده کنند؛ در این صورت، تبلیغات منفی علیه جامعه پزشکی و داروسازی نیز خنثی می‌شود.

وی افزود: وقتی ارزش واقعی تعرفه‌ها را پرداخت نکنیم، نمی‌توان انتظار داشت که خدمات با کیفیت ارائه شود.

سبزواری ادامه داد: متأسفانه تعداد داروخانه‌ها را در کشور افزایش دادیم، بدون اینکه به اقتصاد داروخانه‌ها کمک کرده باشیم.

رئیس جمهور آینده به نظرات تخصصی حوزه سلامت حساس باشد

در ادامه، شهرام کلانتری خاندانی رئیس انجمن داروسازان ایران، در سخنانی به انتخابات ریاست جمهوری گریز زد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت و جایگاه حوزه سلامت، رئیس جمهور آینده نسبت به نظرات تخصصی این حوزه حساس باشد. همان طور که رئیس جمهور فقید نسبت به نظرات انجمن داروسازان ایران در موضوع ورود پلتفرم‌ها به توزیع اینترنتی دارو، کاملاً شنونده نظرات ما بود.

وی با اشاره به موضوع ورود پلتفرم‌ها به توزیع اینترنتی دارو، افزود: جامعه پزشکی و داروسازی با کلیات خدمات الکترونیک در حوزه سلامت مخالفتی ندارد، بلکه با تغییرات شتابزده در موضوع توزیع اینترنتی دارو مخالفیم و معتقدیم باید علاج واقعه قبل از وقوع صورت بگیرد.

کلانتری با گلایه از وزارت بهداشت در موضوع پلتفرم‌ها، گفت: برخلاف وزارت بهداشت که به خواسته‌ها و نظرات و دیدگاه‌های انجمن داروسازان ایران پاسخ نمی‌دهد، رئیس جمهور فقید نسبت به مکاتبات ما پاسخگو بود و آخرین مورد، مربوط به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ بود که پیرامون توزیع اینترنتی دارو، به وزیر بهداشت تذکر داد.

سمینار دارودرمانی بیماری‌های شایع، به مدت سه روز از ۲۳ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳، در مرکز همایش‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 6135632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha