۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹

امام جمعه ورامین تاکید کرد؛

تاکید امام جمعه ورامین بر تقوای سیاسی در انتخابات

تاکید امام جمعه ورامین بر تقوای سیاسی در انتخابات

ورامین- امام جمعه ورامین با تاکید بر ضرورت اتخاذ تقوای سیاسی در انتخابات گفت: انتقادات با رعایت تقوا همراه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) به بیان سیره این امام پرداخت و سپس از آیت الله محمودی امام جمعه سابق ورامین بابت چند دهه امامت جمعه این شهر تشکر کرد و افزود: امروز افتخار ما این است که در زمره ارادتمندان آیت الله محمودی هستیم.

وی همچنین از ائمه جمعه موقت ورامین تقدیر کرد و گفت: ائمه جمعه موقت در سال‌هایی که آیت الله نتوانستند برای اقامه نماز جمعه بیایند زحمت کشیدند و از آنها نیز تشکر می‌کنم.

امام جمعه ورامین جایگاه نماز جمعه و امام جمعه را جایگاه و پایگاه رهبری و راهبری دانست و گفت: امام جمعه هم رهبر است و هم راهبر، رهبر است از این جهت که راه را نشان می‌دهد و بصیرت افزا و هدایتگر است و راه و مسیر را نشان می‌دهد، اما این همه قصه نیست، امام جمعه راه را نشان داده و خود نیز در آن راه و مسیر حرکت می‌کند و لذا راهبر و دستگیر است.

خطیب نماز جمعه ورامین بیان کرد: اگر امام جمعه از تقوا و جهاد دم می‌زند خودش جلوتر است، اگر از زهد سخن می‌گوید خودش جلوتر است، راهبر کسی است که خود در مسیر حرکت کند، اگر خود در سبیل و صراط مستقیم نباشد، هدایتگری ندارد، امام جمعه رهبر و راهبر است و باید اینگونه باشد.

امام جمعه ورامین اضافه کرد: امام جمعه اگر بخواهد به معنای واقعی کلمه «امامِ جمعه» باشد باید برای مردم «پدر» باشد، در جامعه هرکس یک گرایش و تمایلاتی دارد، همین الان شش نفر کاندیدای ریاست جمهوری داریم، تمایلات مختلف داریم، نظرات و خطوط سیاسی مختلف داریم، یکی اصولگرا و یکی اصلاح طلب است، یکی راست و یکی چپ است، تمایلات مختلف وجود دارد، اما امام جمعه باید فارغ از این گرایش‌ها نسبت افراد را با امیرالمومنین (ع)، حجت خدا (عج) و نایب او ببیند، اگر این نسبت وصل بود او را در آغوش گرم بگیرد، اگر اینگونه نبود، نیز باید باز هم آن افراد را در آغوش گرفته و درصدد شیرین کردن آن تلخی باشد.

عزیزی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیان کرد: ما انتخاباتی در پیش داریم که چشم دنیا به این انتخابات است، در اینکه مردم به ویژه جوان‌ها پرشور در انتخابات شرکت می‌کنند، شکی نیست، اما تقوای سیاسی از خود انتخابات مهم‌تر است.

وی گفت: ممکن است شما انتخاب خوبی داشته باشید، اما تقوای سیاسی را رعایت نکرده باشید، شرکت در انتخابات را با بی تقوایی تلخ نکنید.

امام جمعه ورامین گفت: کاندیداها نباید مرز تقوا را بشکنند، شیطان دزد عقیده است، نباید به این دزد فرصت دزدی داد.

عزیزی همچنین به توصیف نحوه تبلیغات شایسته پرداخت و گفت: ایجابی تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود را کنیم و اگر خواستیم نقد کنیم که بسیار هم به جا است و باید نقد انجام شود، نقد همراه با تقوا باشد.

کد خبر 6136061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha