۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰

امام جمعه ساوه:

مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور قدرت ملی تولید می کند

مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور قدرت ملی تولید می کند

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور یعنی انتخابات، قدرت ملی تولید می‌کند و توانایی لازم برای رفع آسیب‌ها و بی اثر کردن تهدیدها را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه در ساوه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به طور حتم مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی است و چنانچه بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، پیامد خوبی برای نظام نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است، افزود: تولید اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام، ارتقای ثبات سیاسی در کشور، افزایش همبستگی و وحدت ملی، کاهش آسیب پذیری ارکان نظام تصمیم گیری و اجرایی، نماد همبستگی ملی و تقویت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را از برکات مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است.

امام جمعه ساوه گفت: در نظام‌های مردم سالار، امور کشور با اتکا به آرای عمومی و از راه انتخابات معین می‌شود و مردم از پایه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام رحیمی اظهار کرد: در واقع مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی انتخابات، قدرت ملی تولید می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی اثر کردن تهدیدها افزایش داده و فرآیند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت می بخشد.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز، درجه مقبولیت یک نظام سیاسی را با تعداد انتخابات و میزان مشارکت مردم مورد سنجش قرار می‌دهند و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری، نشان از میزان رضایتمندی آنها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: به هر میزان حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخابشان شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن در محیط داخلی و تأثیرگذاری در نظام بین الملل افزایش می‌یابد.

امام جمعه ساوه افزود: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که از ظرفیت‌های ممتاز تنوع قومی، مذهبی و زبانی برخوردار است و روحیه ملی و همبستگی اجتماعی، چه در سطح آحاد مردم و چه در سطح نخبگان، همواره از موضوعاتی بوده که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده و نمود عینی این همبستگی در انتخابات متجلی می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سالهای پس از پیروزی انقلاب همواره با موجی از تهدیدها و تحریم‌های متنوع و پیچیده با هدف بر هم زدن نظام محاسباتی مردم و مسئولان و مخدوش کردن امنیت و اقتدار ملی مواجه بوده است.

نظام جمهوری اسلامی ایران بازیگر مهمی در تحولات منطقه و جهان است

وی افزود: به طور حتم موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان که زمینه اضمحلال صهیونیست‌ها را در نظام بین الملل فراهم کرده، محصول گفتمان انقلاب اسلامی در تبیین جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه است و در سایه همین گفتمان، اکنون جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه عمقی استراتژیک دارد و بازیگر مهمی در تحولات منطقه و جهان به شمار می‌رود.

امام جمعه ساوه گفت: حمایت رهبر از انقلاب از دولتهای برآمده از آرای مردمی فارغ از جناح بندی سیاسی آنها موید صیانت معظم له از انتخاب مردم است.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: امروز جبهه انقلاب برای پیروزی و سربلندی کشور نیازمند دو راهبرد مشخص و کلیدی در صحنه انتخابات است که می‌توان با تأسی به سیره شهید رئیسی و شهید حاج‌قاسم سلیمانی، این دو راهبرد را به یاد ایشان مدنظر داشت.

تولیدات کشاورزی، امنیت غذایی جامعه را فراهم می‌کند

وی به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: کشاورزی از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی دارای اهمیت فوق العاده است.

امام جمعه ساوه گفت: به لحاظ اقتصادی با هزینه کم نسبت به سایر بخشها با رعایت اصول علمی و فنی درآمدزایی بالایی دارد و از نظر سیاسی تولیدات کشاورزی امنیت غذایی جامعه را فراهم می‌آورد و از این طریق قدرت چانه زنی مسئولین را در برخورد با سایر کشورها بالا می‌برد.

کد خبر 6136142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha