۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

آبرسانی و تامین آب در مرز خسروی مسئله فوق حیاتی زوار اربعین است

آبرسانی و تامین آب در مرز خسروی مسئله فوق حیاتی زوار اربعین است

کرمانشاه- رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اهمیت اولویت‌های زیر ساختی در مرز خسروی، گفت: آبرسانی و تامین آب شرب در مرز خسروی مسئله فوق حیاتی و مهم زوار اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میر احمدی ظهر جمعه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته مرز خسروی به لطف خدا و در سایه تلاش‌های انجام شده خوش درخشید و با وجود جمعیت یک میلیون نفری در رفت و برگشت از طریق این مرز سطح رضایت‌مندی بالایی را کسب کرد.

وی کسب رضایتمندی در مرز خسروی در سال گذشته را محصول برنامه‌ریزی، مجاهدت، تلاش شبانه روزی و میدانی بودن دست اندرکاران دانست و افزود: اربعین در شرایط سختی که قرار دارد با فعالیت‌های مجاهدانه به یک سفری سراسر حلاوت، نشاط معنوی و راحتی تبدیل می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: طبق بازدیدهای روز گذشته از مرز خسروی زیرساخت و آماده سازی این مرز در حال انجام است می‌توان این نوید را داد که اربعین امسال در مرز خسروی بهتر از سال گذشته برقرار خواهد بود اما برای نتیجه‌گرا بودن در این مسیر پر خیر و برکت باید به اولویت‌ها توجه ویژه داشت.

میر احمدی با تاکید بر شناسایی اولویت‌های مرز و تأمین زیرساخت‌ها، خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی که از مرز خسروی انجام گرفته آماده سازی ۱۰ کیلومتر بزرگراه کربلا تا اربعین امسال با ۴۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز که از تأمین آن از طریق سازمان برنامه بودجه پیش بینی شده در اولویت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و بررسی اولویت‌ها بزرگراه کربلا بهسازی راه سنقر و همچنین فرودگاه دارای ردیف بودجه‌ای هستند اما با توجه به نیاز استان برای فراهم سازی بخشی از بزرگراه کربلا تا زمان اربعین ۱۰ کیلومتر از این بزرگراه تا قبل از اربعین و با تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین به تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایام اربعین به استانداری کرمانشاه تاکید و بیان کرد: با توجه به لزوم تکمیل برخی دیگر از پروژه‌های اربعین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار استانداری قرار می‌گیرد تا متناسب با اولویت‌ها برای سایر پروژه‌ها صرف شود.

میر احمدی مدیریت گرما در ایام اربعین را از مهم‌ترین مسائل در این بازه زمانی دانست و گفت: با توجه به گرمای زیاد قیام اربعین هرجایی که محل عبور و تردد زائران به صورت پ یاده‌روی است پیوسته مسقف شود تا زائران در معرض گرما زدگی قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی ایام اربعین و گرمای هوا ر مجموع تلاش‌ها و اقدامات مسئولان باید زیرسازی و شرایط خوبی متناسب با آب و هوا برای سلامت زائران و جلوگیری از به آسیب به جان آنها مهیا شود که بر همین اساس باید تمام همت خود را برای نصب سایبان، خنک کردن فضاهای تردد و پیاده روی و رساندن یخ و آب و شربت به زوار بکار گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین به مسئله مهم آبرسانی به زائران تاکید بسیار داشت و یادآور شد: مسئله آبرسانی به زائران یکی از مسائل مهم و حیاتی ایام اربعین است که با توجه به عدم وجود سردخانه در مرز خسروی این مشکل اساسی باید بررسی و رفع شود که در این راستا سوله در نظر گرفته شده برای این امر از سوی شرکت آبفا با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار باید مهیا شود و سردخانه زیر صفر درجه که از واجبات مرز است راه اندازی شود.

میر احمدی در پایان به برق رسانی در ایام اربعین نیز اشاره داشت و اضافه کرد: ۱۰۰ مگاوات برق از سوی کشور ما بر اساس تعهدات خود قرار است به کشور عراق در ایام اربعین منتقل شود و در مقابل کشور عراق متعهد شده در شرایط مورد نیاز برای ایام اربعین مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 6136216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha