۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۴۸

جنگ غزه محور گفتگوهای روسای جمهور ترکیه و برزیل

جنگ غزه محور گفتگوهای روسای جمهور ترکیه و برزیل

رجب طیب اردوغان و لولا داسیلوا در حاشیه نشست گروه ۷ با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در حاشیه نشست گروه ۷ با رجب طیب اردوغان، همتای خود از ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده سوی طرف ترکیه‌ای، رهبران دو کشور طی این دیدار درباره طیف گسترده‌ای از مسائل به گفتگو و رایزنی پرداخت که جنگ غزه یکی از مهمترین محورهای گفتگوی دو طرف بود.

اردوغان در این دیدار با اشاره به فجایع رخ داده در غزه و نسل کشی فلسطینیان خاطر نشان کرد: تشدید فشارها به اسرائیل به منظور پایان بخشیدن به کشتار فلسطینیان ضروری است.

لولا داسیلوا نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) درباره جنگ غزه نوشت: ما اکنون در غزه شاهد تغییر حق مشروع دفاع از خود به حق انتقام هستیم! اکنون به طور روزانه قوانین بشردوستانه به طور گسترده در جنگ در حال نقض شدن بوده که قربانیان آن هزاران انسان بی گناه به ویژه زنان و کودکان هستند.

رؤسای جمهور ترکیه و برزیل هر دو منتقد جدی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به شمار می‌روند. برزیل همچنین از شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه بین المللی دادگستری علیه تل آویو به دلیل نسل کشی فلسطینیان در غزه حمایت کرده است.

کد خبر 6136493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha