۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۳

پنجره مهر؛

مشاهده ۲ قلاده خرس قهوه‌ای با توله‌هایشان در ارتفاعات شرق گیلان

مشاهده ۲ قلاده خرس قهوه‌ای با توله‌هایشان در ارتفاعات شرق گیلان

رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده جالب و عجیب همزمان ۲ قلاده خرس قهوه‌ای، هر کدام با دو توله خرس به صورت مجزا در شهرستانهای رودسر و لنگرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: کارشناسان و مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های رودسر و لنگرود در روزهای اخیر طی حضور مؤثر و پایش و کنترل مناطق تحت مدیریت در ارتفاعات جنگلی این دو شهرستان موفق شدند در یک اتفاق کم نظیر از دو قلاده خرس قهوه‌ای به همراه دو توله‌اش فیلمبرداری کنند.

وی از ساکنان روستاها و جوامع محلی منطقه جنگلی این دو شهرستان خواست در صورت مشاهده خرس بدون ایجاد چالش و درگیری موارد را به کارشناسان محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

عشوری تاکید کرد: در این فصل که بیشتر جوامع محلی برای برداشت گیاهان دارویی به مناطق زیستگاه‌های این شهرستان‌ها می‌روند، ممکن است با گونه‌های حیات وحش برخورد داشته باشند، این افراد نباید زیستگاه‌های حیات وحش را نا امن کنند لازم به ذکر است خرس وحشی از گونه‌های تحت حفاظت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ساکنان جوامع محلی مناطق جنگلی این دو شهرستان خواست با همکاری بیشتر با کارشناسان و یگان حفاظت محیط زیست برای حفاظت بیشتر از این گونه جانوری، کوشا باشند.

کد خبر 6136618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha