۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷

ارمغان ساوت گیت برای انگلیس؛ پایان کار سرمربی انگلیس پس از یورو

ارمغان ساوت گیت برای انگلیس؛ پایان کار سرمربی انگلیس پس از یورو

به گفته یک نشریه انگلیسی، «گرت ساوتگیت» به دلیل ثبات‌بخشی به تیم ملی فوتبال انگلیس محبوب است، اما احتمالاً پس از یورو به دنبال چالشی جدید خواهد بود. جانشینی او ممکن است یک مربی انگلیسی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، «گرت ساوتگیت» سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس از سال ۲۰۱۶ هدایت این تیم را برعهده دارد و علی رغم اینکه نه در جام جهانی و نه در یورو نتوانسته است به دستاورد مهمی برسد با این حال همچنان بر روی نیمکت «سه شیرها» حضور دارد و تلاش می کند در مسابقات جام ملت های پیش رو بتواند تیمش را به دیدار نهایی برساند.

پایگاه خبری «mirror» انگلیس در گزارشی به عملکرد ساوتگیت در ۸ سال حضورش در انگلیس پرداخته است و آنچه که اتحادیه فوتبال انگلیس را مجاب کرده تا این سرمربی را در این مدت طولانی روی نیمکت انگلیس نگه دارد ثباتی است که او توانسته به این تیم بده.

این رسانه نوشته است: ساوتگیت به دلیل ایجاد ثبات در تیم ملی، محبوب اتحادیه فوتبال انگلیس است. اما اکنون زمان آن رسیده تا ببینیم آیا این ثبات به یکنواختی تبدیل شده است یا خیر. ساوتگیت با تجربه‌ای که در این مدت کسب کرده، به خوبی می‌داند چگونه با شرایط مختلف مواجه شود و از حواشی پرهیز کند. او بارها و بارها تشویق شده که با قدرت بیشتری به جلو برود.

او به اندازه کافی انرژی و هیجان برای وظیفه پیش رو دارد و به خوبی انگیزه‌مند است. اما حتی پیش از شروع بازی‌ها در آلمان، باید بپذیریم که ساوتگیت در سن ۵۳ سالگی به دنبال یک چالش جدید است. با هر متر و معیاری که حساب کنیم چهار تورنمنت مدت طولانی‌ای برای یک مربی در تیم ملی است. اتحادیه فوتبال انگلیس بدون شک دوست دارد که او پس از پایان قرارداد فعلی‌اش که در دسامبر به پایان می‌رسد، همچنان بماند.

ارمغان ساوت گیت برای انگلیس؛ پایان کار سرمربی انگلیس پس از یورو

ساوتگیت به دنبال چالش جدید

اما آیا ساوتگیت واقعاً می‌خواهد برای باقی عمر کاری‌اش به عنوان یک سرمربی تحت قرارداد با اتحادیه فوتبال شناخته شود؟ من این طور فکر نمی‌کنم. حدس من این است که ساوتگیت پس از یورو ۲۰۲۴ کناره‌گیری خواهد کرد، بدون توجه به عملکرد تیم ملی انگلیس در این تورنمنت.

روز چهارشنبه، مارک بولینگام، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال، گفت که برای جانشینی ساوتگیت برنامه هایی در دست دارند و البته عدم داشتن یک برنامه برای جانشینی او ناشی سهل انگاری خواهد بود.

او همچنین امکان جانشینی ساوتگیت با یک مربی خارجی را رد نکرد، زیرا احتمالاً می‌خواست از حواشی رسانه ای و واکنش های منفی اجتناب کند. اما این موضوع نباید چندان جدی باشد. اتحادیه فوتبال انگلیس میلیون‌ها پوندی را که از طریق هواداران تیم ملی کسب کرده در مسیر توسعه مربیان و بازیکنان انگلیسی، به ویژه در مرکز سنت جورج پارک، سرمایه‌گذاری کرده است.

استخدام یک مربی خارجی بدون شک برای فوتبال انگلیس و هواداران این تیم توهین‌آمیز خواهد بود. قطعاً آنها مبلغ هنگفتی را که برای جذب فابیو کاپلو هزینه کردند و نتیجه ای از آن به دست نیامد را به خاطر دارند.

این به این معنا نیست که یک مربی خارجی نمی‌تواند در این نقش موفق باشد - بسیاری از مربیان خارجی هستند که با دقت و اشتیاق بیشتری نسبت به کاپلو این کار را انجام می‌دهند. اما همانطور که بازی برای تیم ملی انگلیس باید آرزوی نهایی فوتبال‌بازان انگلیسی باشد، مربی‌گری تیم ملی نیز باید همین نقش را ایفا کند. ممکن است سخت باشد که یک مربی برجسته انگلیسی را از اهداف باشگاهی‌اش دور کرد - کسی مثل ادی هو، به عنوان مثال - اما نمی‌توان قدرت جذابیت مربی‌گری تیم ملی را دست کم گرفت.

احتمالاً پس از پایان یورو از ساوتگیت خواسته خواهد شد تا گزینه پیشنهای را برای آینده تیم ملی انگلیس ارائه دهد و او احتمالاً گزینه ای انگلیسی را معرفی خواهد کرد. البته احتمال ماندن ساوتگیت وجود دارد، اما احساس اینکه یک چالش جدید در انتظار او باشد، رو به افزایش است. و اگر این چنین باشد، امیدواریم که او دوران موفقیت‌آمیزش را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند.

تیم ملی فوتبال انگلیس در رقابت های جام ملت های اروپا با تیم های اسلوونی، دانمارک و صربستان همگروه است و در نخستین دیدار قرار است یکشنبه به مصاف صربستان برود.

کد خبر 6136679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha