۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس:

آینده انقلاب اسلامی در بستر انتخابات رقم می‌خورد

آینده انقلاب اسلامی در بستر انتخابات رقم می‌خورد

شیراز - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که واقعیت‌های امیدبخشی در جامعه وجود دارد گفت: در بستر انتخابات آینده انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قزل سفلی در حاشیه جلسه با اعضای شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت فارس به سه سناریو پیش روی آینده انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یک سناریو براندازی است که معمولاً حوادث بعد از انقلاب به ما نشان داده است که این سناریو نه تنها در کشور محتمل نبوده بلکه ممکن هم نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: ذهنیت تاریخی مردم از دخالت بیگانگان از گذشته تاکنون هیچ وقت این اجازه را به آنها نمی‌دهد و وقتی که بحث دخالت بیگانگان مطرح می‌شود امکان بسیج عمومی در کشور فراهم می‌شود از این رو این سناریو براندازی با دخالت عوامل خارجی نه تنها در شرایط حاضر محتمل نیست بلکه ممکن هم نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: سناریو دیگر استحاله انقلاب است و برای تحقق این سناریو ۲ عنصر نقش اساسی دارند؛ یکی نخبگان توسعه‌گرا یا نخبگان غربگرا، دیگری هم سیاست‌های لیبرالی که در حوزه اقتصاد حاکم می‌شود.

قزل سفلی اضافه کرد: نخبگان غربگرا می‌گویند در انقلاب اسلامی شعارهای انقلاب از تب و تاب افتاده و کنش‌ها و ارزش‌های انقلاب در مقامی نیستند که بتوانند عامل انگیزش اجتماعی در جامعه باشد.

وی تصریح کرد: سناریو استحاله؛ به دنبال تهی‌سازی انقلاب اسلامی از عناصر هویت‌بخش است و در نگاه قائلین به این سناریو، هویت انقلابی با توسعه ایران و حل مشکلات اقتصادی جامعه مانعه الجمع هستند و برای تحقق توسعه ناچار باید هویت انقلابی کنار گذاشته شود. از نظر نخبگان غرب گرا؛ میان تداوم انقلاب و حل مشکلات کشور رابطه حذفی برقرار است، بدین صورت که حل مشکلات اقتصادی مردم را منوط به عدول از شعارها و آرمان‌های انقلاب می‌دانند.

معاون سیاسی استانداری ادامه داد: سناریو سوم سناریو تداوم و تعالی آینده انقلاب اسلامی است؛ یعنی در عین تلاش برای تحقق توسعه و پیشرفت می‌توان هویت انقلابی نظام را حفظ کرد. تحقق این سناریو در گروی کاربست نظریه مقاومت، استحکام بخشی به ساخت درونی قدرت نظام، اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور بویژه اعتماد به جوانان است. به عبارتی دیگر تحقق سناریوی تداوم و تعالی آینده انقلاب اسلامی منوط به اثبات نگاه انقلابی برای حل مسائل کشور است.

قزل سفلی در ادامه گفت: سناریو سوم استمرار مسیر خدمتی است که دولت سیزدهم شروع کرد؛ قبل از آن می‌گفتند نمی‌شود و نمی‌توانیم ولی دولت سیزدهم نشان داد که با تکیه بر توان داخلی و استفاده صحیح از فرصت‌های خارجی می‌شود در عین حفظ هویت انقلابی در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

وی در پایان بیان کرد: بنابراین انتخابات مهمترین بزنگاهی است که در بستر آن آینده انقلاب اسلامی رقم می‌خورد و بر این اساس حضور گسترده و هوشمندانه مردم عزیز ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی بسیار ارزشمند و راهبردی است.

کد خبر 6136766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha