۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰

در نشست مشورتی تاکید شد؛

ضرورت بهره‌مندی شورای تحول از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها

ضرورت بهره‌مندی شورای تحول از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها

نشست مشورتی «تحول و ارتقاء علوم انسانی» در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار و بر ضرورت بهره‌مندی و استفاده شورای تحول از توانمندی‌های موجود در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، این نشست با حضور دکتر سعیدرضا عاملی رییس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم، دکتر عباس‌زاده معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر هراتی دبیر شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و دکتر داودی از دبیرخانه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی برگزار شد.

ابتدا دکتر عاملی گزارشی از راهبردها و برنامه‌های تحولی در دوره جدید فعالیت شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی با تأکید بر سه وجه مطلوب، ممکن و توجه به اولویت‌ها ارائه کرد، سپس آیت الله رشاد ضمن ابراز خرسندی از رویکرد جدید و تحولی شورای تحول، مواردی را در جهت تقویت این مسیر، بیان کرد.

در ادامه، اعضای نشست به تبادل‌نظر و هم‌اندیشی پیرامون چالش‌ها و راهکارهای عملی شدن تحول و ارتقاء علوم انسانی پرداخته و بر ضرورت بهره‌مندی و استفاده شورای تحول از ظرفیت و توانمندی‌های موجود در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی فعال در حوزه علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد مأموریت‌گرایی و تعریف رسالت ویژه برای هر کدام، تأکید کردند.

در انتهای نشست آیت الله رشاد، آمادگی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را برای همکاری نزدیک با شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، اعلام کرد.

کد خبر 6136785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha