۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸

کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با مهر:

اوسمارشخصیت سرمربی بودن نداشت/پرسپولیس در ۴ پست نیازبه تقویت دارد

اوسمارشخصیت سرمربی بودن نداشت/پرسپولیس در ۴ پست نیازبه تقویت دارد

کارشناس فوتبال با بیان اینکه اوسمار شخصیت سرمربیگری نداشت، گفت: اوسمار به واسطه آشنایی با بازیکنان توانست اتحاد خوبی را در تیم شکل دهد اما برای سرمربی بودن مناسب نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد با هدایت «اوسمار ویه را» بالاتر از استقلال تهران در سکوی نخست قرار گیرد و عنوان قهرمانی را به دست آورد. سرخ‌پوشان در ابتدا کار خود را با هدایت یحیی گل محمدی آغاز کردند اما در پایان نیم فصل او از هدایت پرسپولیس کناره‌گیری کرد و با تصمیم مدیران باشگاه پرسپولیس، «اوسمار ویه را» دستیار برزیلی گل محمدی به عنوان سرمربی جدید عهده دار تیم شد.

اسماعیل حلالی پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد این تیم در فصلی که گذشت، اظهار داشت: پرسپولیس در این فصل فراز و نشیب‌های زیادی را چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ امتیازگیری داشت. تیم در ابتدا خوب تقویت نشد در حالی که ما در بعضی از خطوط با نواقصی مواجه بودیم. پرسپولیس از همان ابتدا نیاز به جذب بازیکن در پست‌های دفاع راست و چپ داشت که بازیکن مورد نظر هم در بخش هجومی و هم در بخش دفاعی عملکرد خوبی داشته باشد.

او ادامه داد: سبک بازی پرسپولیس در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده که این تیم متکی به داشتن بازیکنان با کیفیت در این دو پست است. دانیال اسماعیلی فر رو به جلو بازی می‌کند و باید یک پست بالاتر از او به کار گرفته شود، وحدت هنانوف هم نتوانست انتظارات را در سمت راست برآورده کند و همین موضوع باعث شد تا اسماعیلی فر باز در نقش مدافع راست در دیدارها به کار گرفته شود.

اوسمارشخصیت سرمربی بودن نداشت/پرسپولیس در ۴ پست نیازبه تقویت دارد

دلیل نیمکت نشینی گولسیانی در ابتدای فصل را نمی دانم

حلالی افزود: در اول فصل از «گئورگی گولسیانی» که سال گذشته نقش بزرگی را در ترکیب پرسپولیس ایفا کرد استفاده نمی‌شد و واقعاً برای من جای سوال بود که چرا چنین بازیکن با کیفیتی باید نیمکت نشین شود. هرچه رو به جلو رفتیم، کار برای ما سخت‌تر شد و در نیم فصل که یحیی گل محمدی از تیم جدا شد، بازیکنان خوبی به تیم اضافه شدند و ضعف‌های موجود در ترکیب از بین رفت. یکی از مهم‌ترین شاخص پرسپولیس در نیم فصل دوم، ثباتی بود که در این تیم به وجود آمد و اگر این ثبات نبود پرسپولیس نمی‌توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: در نیم فصل دوم تیم‌های سپاهان و تراکتور به دلیل شرایطی که برای آنها در طول فصل رخ داد از صدر جدول فاصله گرفتند و استقلال تهران هم به دنبال این بود که هر طور شده خودش را در کورس قهرمانی نگه دارد. هفته به هفته رقابت پرسپولیس و استقلال در صدر جدول ادامه داشت و زیبایی فوتبال به همین موارد است. به نظرم بیشترین ثبات در نیم فصل دوم برای پرسپولیس بود و همین امر هم موجب قهرمانی این تیم شد.

اوسمار شخصیت سرمربیگری ندارد

او در رابطه با بلاتکلیفی پرسپولیس پس از جدایی اوسمار خاطر نشان کرد: درست است که اوسمار با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد اما به نظرم او سرمربی نیست. اوسمار در طول یک فصل و نیم گذشته زیر نظر یحیی گل محمدی کار کرده بود و نسبت به بازیکنان آشنا بود و معمولاً در تیم‌ها، بازیکنان با دستیاران اول راحت تر هستند و همین هم در پرسپولیس رخ داد و بازیکنان ارتباط نزدیکی با اوسمار داشتند. از نظر من این پرسپولیس بود که به اوسمار هویت و اعتبار بخشید و اکنون تبدیل به یک مربی قهرمان شده است.

اوسمارشخصیت سرمربی بودن نداشت/پرسپولیس در ۴ پست نیازبه تقویت دارد

تارتار و نویدکیا از مربیان خوب ایران هستند

حلالی ادامه داد: اگر مدیریت باشگاه به دنبال یک مربی تاپ لول است که بحثی باقی نمی‌ماند اما اگر به دنبال مربی خارجی در سطح اوسمار است باید بگویم که ما مربیان داخلی بسیار خوبی داریم که در سال‌های اخیر تجربه‌های زیادی را به دست آورده‌اند و می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند. مهدی تارتار و محرم نویدکیا از جمله مربیان داخلی هستند که می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند و در کنار آنها هم مدیریت باید کار خودش را به نحو احسن انجام دهد.

او افزود: خدا را شکر و با توجه به شرایط اقتصادی، رضا درویش توانسته بسیار خوب تیم را مدیریت کند و انشاالله همین روند ادامه دار باشد تا پرسپولیس در سال آینده نیز به مشکل نخورد.

پرسپولیس در ۴ خطوط نیاز به تقویت دارد

حلالی در رابطه با این موضوع که پرسپولیس در چه خطوطی نیاز به تقویت دارد، گفت: پرسپولیس باید در خط هافبک تقویت شود همچنین این تیم در بخش دفاع راست نیز نیاز به جذب بازیکن جدید دارد. پرسپولیس برای فصل جدید حتماً باید یک دروازه‌بان جذب کند، علیرضا بیرانوند در فصلی که گذشت نتوانست خوب عمل کند و از سال‌هایی بود که به نظرم آرامش نداشت و اگر رقیبانمان خوب عمل می‌کردند ما به مشکل می‌خوردیم. بیرانوند باید بداند که دروازه‌بان شماره یک ایران است و باید با تمرکز بالا در زمین حضور پیدا کند. همچنین پرسپولیس نیاز به یک مهاجم ۶ دانگ دارد تا از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کند.

کد خبر 6136799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محسن IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 0
      جالب و کارشناسی و قابل تامل بود . ممنون از جناب حلالی