سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

نشست جنجالی ژنرال صهیونیست در یک کشور عربی

نشست جنجالی ژنرال صهیونیست در یک کشور عربی

برگزاری نشست یکی از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه و بی توجهی کشورهای عربی به اوضاع فلسطین از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: کشورهای عربی طی بیش از ۲۵۰ روز گذشته نشان دادند که مسأله فلسطین و کشتار بی سابقه ساکنان مظلوم نوار غزه نه تنها اولویت آنها نیست بلکه در زمان لزوم، دست در دست جنایتکاران جنگی تل آویو گذاشته و با آنها همکاری می‌کنند.

نشست جنجالی ژنرال صهیونیست در یک کشور عربی

روزنامه القدس العربی در خصوص رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی نوشت: ژنرال صهیونیستی که یک جنایتکار جنگی و عامل کشتار هزاران کودک و زن فلسطینی بی گناه به شمار می‌رود توانست وارد منامه پایتخت بحرین شود و با نظارت آمریکا یک نشست برگزار کند. این یک موفقیت برای هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بعد از آن همه کشتار و جنایت در غزه به شمار می‌رود. ژنرال‌های ارتش‌های عربی نیز همکاری‌های امنیتی و نظامی خود را با این ارتش جنایتکار متوقف نکردند. به راحتی می‌توان فهمید که عدم پیوستن کشورهای عربی به درخواست‌های بین المللی برای محاکمه جنایتکاران جنگی برآمده از تلاش آنها در کنار آمریکا و کشورهای غربی در راستای شکست دادن مقاومت فلسطینی‌ها است.

نشست جنجالی ژنرال صهیونیست در یک کشور عربی

روزنامه رأی الیوم در خصوص ایام حج نوشت: مسلمانان جهان در برابر خدا و خودشان برای یاری دادن به برادران مسلمانشان در غزه مسئول هستند. چگونه می‌توان به انجام مناسک حج مشغول شد اما در برابر رنج‌های مردم مظلوم فلسطین ساکت ماند؟ مسلمانان باید از تمام قدرت خود برای کمک به برادران خود استفاده کرده و در تمام میادین، جهاد علیه دشمن صهیونیستی اعلام کنند. در این زمان اتحاد مسلمانان برای رویارویی با ظلم رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری اهمیت خود را نشان می‌دهد.

نشست جنجالی ژنرال صهیونیست در یک کشور عربی

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص سکوت کشورهای عربی نوشت: در حالی که همگان انتظار داشتند کشورهای عربی شاهد برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از مردم فلسطین باشند اما ساکنان شهرهای اروپایی و آمریکایی با حضور در خیابان‌ها خشم خود را نسبت به سیاست‌های وحشیانه تل آویو در برابر مردم غزه نشان دادند. به نظر می‌رسد شهروندان عرب زبانی که به این کشورها مهاجرت کرده‌اند هویت عربی اسلامی خود را حفظ کرده‌اند و در مقابل تفکرات لیبرالی و نظام سرمایه داری به داخل کشورهای عربی نفوذ کرده و مانع از آن شده که آرمان فلسطین به مسأله نخست شهروندان این کشورها تبدیل شود.

نشست جنجالی ژنرال صهیونیست در یک کشور عربی

روزنامه سوری الثوره در خصوص کرانه باختری نوشت: اوضاع کرانه باختری نیز تحت الشعاع تحولات نوار غزه قرار گرفته و برخی مناطق آن زیر آتش نظامیان صهیونیست قرار دارد. تخریب جنین و نور شمس در کرانه باختری به دست نظامیان اشغالگر مانند ویرانی‌های نوار غزه است. شمال کرانه باختری تبدیل به غره کوچکی شده که شاهد حملات نظامیان صهیونیست است؛ حملاتی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون افزایش یافته است. برخی از اردوگاه‌ها در این مناطق به ویرانه‌های خاکی تبدیل شده و ساکنان آنها این مناطق را ترک کرده‌اند.

نشست جنجالی ژنرال صهیونیست در یک کشور عربی

روزنامه العربی الجدید در خصوص تحولات اروپا نوشت: بحران سیاسی گسترده‌ای کشور فرانسه را به دلیل پیروزی راستگراهای تندرو در پارلمان اروپا درنوردیده است. ماکرون در نخستین واکنش خود به این تحولات پارلمان فرانسه را منحل کرده و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام با هدف به دست گرفتن زمام امور از طریق تشکیل یک ائتلاف سیاسی گسترده شد. در کمپین انتخاباتی اروپا شاهد گسترش سخنرانی‌های افراطی در موضوعات مختلف از جمله علیه مهاجران عرب زبان، مسلمانان و دفاع از رژیم صهیونیستی بودیم.

نشست جنجالی ژنرال صهیونیست در یک کشور عربی

روزنامه الشرق الاوسط نیز در این خصوص نوشت: قاره اروپا یک هفته سخت را پشت سر گذاشت. انتخابات پارلمان اروپا شاهد پیشروی محسوس راست گرایان تندرو در برخی کشورها بود. نتایج این انتخابات یک شاخص سیاسی به شمار می‌رود که دسته بندی‌های سیاسی در کشورهای اتحادیه اروپا را تغییر می‌دهد. نتایج انتخابات پارلمان اروپا بیانگر تغییر سلیقه سیاسی شهروندان اروپایی از جریان‌های چپ گرا به سمت راست گراها است. واقعیت‌های جدیدی در اروپا رخ می‌نماید؛ بحران اقتصادی وخیم‌تر شده، پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین تأثیر خود را گذاشته و مشکلات مربوط به مهاجران افزایش یافته است.

کد خبر 6136914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha