۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸

راز خرید و قیمت مناسب چوب ترموود

راز خرید و قیمت مناسب چوب ترموود

قیمت چوب ترموود یکی از عوامل مهم در انتخاب این چوب کاربردی است و بهترین قیمت ها را با سانا تجربه کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از گذشته تاکنون چوب یکی از اجزا جدانشدنی صنعت ساختمان سازی بوده است. چوب ترموود از آن دسته چوب‌هایی است که به وفور در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چوب که یک محصول مدرن و طبیعی است مزایای بسیاری دارد که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن کاربران ایجاد شود قیمت چوب ترموود است. اگر تمایل دارید با قیمت این چوب کاربردی و مسائل پیرامون آن آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا چوب ترموود؟

پیش از آنکه به مبحث قیمت چوب ترموود بپردازیم بد نیست کمی در مورد دلایل استفاده از آن در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی صحبت کنیم. اینکه چوب ترمو توانسته به این میزان محبوبیت در دکوراسیون داخلی دست پیدا کند به دلیل مزایای بسیار آن است. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

مقاومت در برابر تغییرات دما و شرایط جوی مختلف

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ترموود مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی و دمایی مختلف است. این ویژگی باعث شده که برای استفاده در نماهای خارجی نیز گزینه ایده‌آلی باشد. طبیعت چوب ترموود استاندارد به شکلی است که تغییرات دمایی و شرایط جوی نمی‌تواند روی بافت آن تاثیر بگذارد. این چوب رطوبت و حرارت محیط را جذب نمی‌کند و به همین دلیل در شرایط آب و هوایی مختلف حالت خود را حفظ می‌کند.

مقاومت بالا در مقابل رطوبت، پوسیدگی و آفات و حشرات

ساختار سلولزی چوب‌های معمولی باعث شده که منبعی برای حشرات و قارچ‌های مولد پوسیدگی باشند. این حشرات و قارچ‌ها پس از مدتی به چوب آسیب وارد می‌کنند. در مورد چوب ترموود داستان فرق می‌کند. در فرایند تولید این چوب فشار و حرارت زیادی اعمال می‌شود که منجر به تغییراتی در بافت سلولی چوب می‌گردد. این تغییرات چوب ترموود را در برابر آفات، حشرات، قارچ‌ها و سایر موجودات مخرب کاملاً مقاوم می‌کند. در حقیقت فرآیند تولید چوب ترمو باعث می‌شود که بافت سلولزی درون چوب تجزیه شده و در برابر حملات حشرات و پوسیدگی به طور کامل مقاوم شود.

چوبی کاملاً سالم و طبیعی

در پروسه تولید چوب ترمو تنها از حرارت و بخار آب استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ترموود این است که کاملاً طبیعی بوده و فاقد هر گونه مواد شیمیایی می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود که این چوب به یک محصول کاملاً سالم و غیر سمی تبدیل شود.

عایق گرما

از دیگر ویژگی‌های چوب ترموود می‌توان به عایق گرما بودن آن اشاره کرد. در طی فرایندی رسانایی گرمایی ترموود حدود ۲۰-۲۵% نسبت به چوب‌های فراوری نشده کاهش پیدا می‌کند. در اصل می‌توان گفت که ترموود چیزی حدود یک چهارم چوب‌های عادی گرما را از خود عبور می‌دهد.

راز خرید و قیمت مناسب چوب ترموود

چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

چوب‌های ترموود کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی دارند که در این بخش از مطلب مهم‌ترین این کاربردها را بیان می‌کنیم:

پوشش نمای ساختمان

پوشش محوطه اطراف استخر

پوشش دیوار، کف، سقف یا تزئین بخش‌هایی از تراس

ساخت و اجرای انواع سونا

ساخت و اجرای انواع آلاچیق و پرگولا

دیوارپوش و کفپوش

ساخت نرده و پارتیشن

ساخت و اجرای مبلمان شهری و فضای باز

پوشش پله‌ها

ساخت کابینت

ساخت و اجرای انواع فلاورباکس

پوشش سقف و زیر سقف

ساخت لوازم تزئینی و دکوراتیو

چوب ترموود فنلاندی

چوب ترموود فنلاندی چوبی است که از درخت‌های جنگل‌های فنلاند و با استفاده از تکنولوژی اتحادیه بین‌المللی ترمووود (ITWA) ساخته می‌شود. این چوب از مزایای بیشماری برخوردار است که از میان آنها می‌توان به مواردی مانند مقاوم بودن در برابر رطوبت، تغییرات دما، حرارت و آفات و حشرات اشاره کرد. نماهایی که با استفاده از چوب ترموود تحت لیسانس فنلاند طراحی و اجرا می‌شوند بسیار پرطرفدار هستند.

فنلاند را می‌توان اصلی‌ترین و مهمترین مرکز تولید چوب ترموود در دنیا دانست. درختان کاج (pine) فنلاند از بافتی منظم و کیفیت بالایی برخوردار هستند که باعث می‌شود این چوب از کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار باشد.

امروزه با توجه به تحریم و مشکلات ارزی و گمرکی، واردات ترموود فنلاندی به شدت محدود شده است. همین مساله باعث شده تا در صورت واردات ترموود از فنلاند، این چوب قیمت بسیار بالایی داشته باشد. از طرفی تولید و توزیع گسترده ترموود تقلبی (چوب گرمادیده) در کشورمان بسیار رایج شده است و افراد زیادی با تهیه این چوب‌ها متضرر شده‌اند. از این رو مجموعه سانا چوب با هدف تولید و توزیع ترمووود استاندارد طبق معیارهای بین‌المللی فعال و توانسته است با استفاده از دستگاه‌های وارداتی، تکنولوژی روز فنلاند و نیروهای متخصص، چوب ترموود اصل و استاندارد را با قیمتی مناسب ارائه کند و رضایت مشتریان محترم و فعالان صنعت ساختمان را جلب نماید. کیفیت بی‌نظیر ترموود تحت لیسانس فنلاند سانا چوب، آن را به محصولی بادوام با ماندگاری بالا تبدیل کرده است که از کیفیت استاندارد جهانی و قیمتی مناسب برخوردار است.

قیمت چوب ترموود ایرانی

قیمت چوب ترموود به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موضوع در مورد قیمت چوب ترمووود ایرانی نیز صدق می‌کند. اگر بخواهیم قیمت هر متر مربع چوب ترمو ساخت داخل را با نمونه‌های خارجی مقایسه کنیم می‌توانیم بگوییم که محصولات ایرانی از قیمت‌های مناسب‌تری برخوردار هستند. اگر به دنبال چوب ترمو ارزان هستید در نمونه‌های ایرانی می‌توانید موارد مناسبی را پیدا کنید. قیمت چوب ترمو ایرانی نیز بر اساس برخی عوامل ممکن است متغیر باشد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

کیفیت چوب خام اولیه

ضخامت پروفیل

کیفیت فرآیند تولید ترمووود

نوع ابزار و مقطع چوب ترمو

کردی و رده کیفی چوب ترمو

نوسانات نرخ ارز

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از ترموود در فضای خارجی حتماً ترموود تحت لیسانس فنلاند سانا چوب پیشنهاد می‌گردد که برای استفاده در فضای exterior کاملاً مناسب و ایده‌آل است. در صورتیکه قصد استفاده از چوب ترمو در دکوراسیون داخلی را دارید می‌توانید از ترموود ایرانی سانا چوب استفاده کنید که کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسبی دارد.

راز خرید و قیمت مناسب چوب ترموود

تی وی وال با چوب ترمو

ساخت تی وی وال با چوب ترمو یکی از کاربردهای بسیار مهم این چوب در دکوراسیون داخلی است. موارد بسیاری مانند تنوع در رنگ، طرح، زیبایی و ایجاد حس آرامش باعث شده‌اند ترموود یکی از بهترین متریال‌ها برای طراحی و اجرای فضای پشت تلویزیون باشد.

شما این امکان را دارید که دیزاین های مختلفی را با استفاده از چوب ترمو اجرا کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید. قیمت چوب ترمو تی وی وال یا همان ترمووال نیز نسبت به کیفیت، ابعاد و طراحی آن می‌تواند متفاوت باشد.

خرید و اجرای بهترین چوب ترموود با قیمت‌های عالی از سانا چوب

اگر به دنبال خرید و اجرای بهترین چوب ترموود با قیمت‌های عالی هستید می‌توانید روی سانا چوب حساب کنید. با توجه به توزیع گسترده ترموود تقلبی در بازار، خرید ترموود استاندارد و با کیفیت ممکن است کمی سخت باشد. خوشبختانه مجموعه سانا چوب در حوزه تولید و واردات چوب‌های فرآوری شده طبق استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کند.

شما عزیزان با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید به چوب‌های فراوری شده با کیفیت جهانی دسترسی داشته باشید. سانا چوب با برخورداری از کادری مجرب و متخصص، بهره گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و ارائه ضمانت کیفیت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه خرید و اجرای بهترین چوب ترموود با قیمت‌های فوق العاده است.

سخن آخر

چوب ترموود یکی از محبوب ترین چوب‌ها در دکوراسیون داخلی است. به دلیل مزایای بسیاری که این چوب دارد، این روزها طراحان و معماران علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند. همانطور که در طول متن نیز به این موضوع اشاره کردیم این چوب دارای دوام و ماندگاری بالا، ثبات ابعادی، زیبایی منحصربفرد و کاربردهای فراوان است.

خوشبختانه فرایند نگهداری و نصب چوب ترموود نیز ساده است و نیاز به طی کردن مراحل پیچیده و سخت ندارد. شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت از این چوب در بخش‌های مختلف دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6136933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فاطمه ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 0
      مزایای چوب ترمود نسبت به سایر چوب ها چیه؟
    • فاطمه محمدی SI ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 0
      قیمت چوب ترموود چقدره؟