۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

عیدقربان ۲۲ بازرس بهداشتی دراستان بر دامهای قربانی نظارت می کنند

عیدقربان ۲۲ بازرس بهداشتی دراستان بر دامهای قربانی نظارت می کنند

یاسوج- مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ بازرس بهداشتی گوشت بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان، قبل، حین و پس از ذبح نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: همچنین پنج ناظر شرعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و شهرستان‌های تابعه، نیز بر ذبح نظارت داشته و شهروندان برای خرید دام زنده می‌توانند به مراکز تعیین شده از سوی شهرداری‌ها مراجعه و از خدمات رایگان دامپزشکی برای معاینه دام، پیش از خرید بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همه کشتارگاه‌های دام استان در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات به مردم هستند و شهروندان می‌توانند به منظور دریافت خدمات رایگان دامپزشکی با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی تماس بگیرند.

رجایی فر با بیان اینکه برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو، دام‌های خود را در کشتارگاه‌های دام استان ذبح و از ذبح دام زنده در معابر عمومی و خیابان‌ها خودداری کنند، گفت: ۲۲ اکیپ از کارشناسان دامپزشکی، آماده بازرسی بهداشتی و شرعی از دام‌های قربانی در روز عید قربان هستند.

وی افزود: برای حفظ سلامت و بهداشت مردم استان، این بازرسان در قالب ۱۱ گروه ثابت و ۱۱ گروه سیار، در روز ۲۸ خرداد مصادف با دهم ذی الحجه عید سعید قربان با بازرسی از دام‌های نذری، به مردم استان و خیران خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان داشت: هنگام خرد کردن و یا شستشوی گوشت قربانی استفاده از دستکش ضروری است و گوشت‌های قربانی قبل از مصرف باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شوند.

کد خبر 6137080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha