۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۰

باید سند جامع خانه دار کردن مستاجران توسط دولت چهاردهم تدوین شود

باید سند جامع خانه دار کردن مستاجران توسط دولت چهاردهم تدوین شود

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: باید یک سند جامع در مسیر خانه‌دار کردن مستأجران توسط دولت ایجاد شود تا با روی کار آمدن دولت‌های بعدی این چارچوب تعیین شده، تغییر نکند.

داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از نیازهای فعلی و اساسی اقشار مختلف جامعه خانه‌دار شدن است، گفت: خانه‌دار کردن مستأجران یکی از تکالیف جدی دولتمردان خواهد بود که بر همین اساس دولت چهاردهم از ابتدای سکان داری باید نسبت به این تکلیف تمهیدات جدی در دست داشته باشد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در ادامه تاکید کرد: نیاز مردم به مسکن از دولت‌های پیشین به روی هم انباشته شده بود و دولت‌ها نسبت به این وظیفه طرف فعل کرده بودند، بی‌شک وارث این مسیر دولت چهاردهم خواهد بود. البته باید یک سند جامع در مسیر خانه‌دار کردن مستأجران توسط دولت ایجاد شود تا با روی کار آمدن دولت‌های بعدی این چارچوب تعیین شده، تغییر نکند و موجب دلسرد شدن این قشر نشود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مردمی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها بود که دولت سیزدهم برای مداخله در بازار اجاره مسکن به عنوان ابزاری برای کنترل بازار مسکن و عبور از اجاره بهای بی قاعده و بی قانون در سال‌های اخیر بود. موضوع گرانی اجاره بها مساله حائز اهمیت مستأجران بود اما با توجه به اینکه قانون موجر و مستأجر دست دولت را در ساماندهی بازار اجاره مسکن را بسته بود و امکان مداخله دولت وجود نداشت که با تصویب این قانون دست دولت برای کنترل و مدیریت بازار مسکن باز شد.

بیگی‌نژاد تصریح کرد: البته برای ساماندهی بازار مسکن قانون یاد شده باید در دولت چهاردهم نیز ادامه دار باشد؛ البته ناگفته نماند برای کنترل بازار مسکن باید عرضه و تقاضا متعادل باشد، زیرا اگر یکی از این مولفه‌ها ایجاد نباشد قطعاً یک مؤلفه نمی‌تواند به تنهایی تسلطی در این بازار ایجاد کند.

این مقام صنفی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در ایران تابع اقتصادهای موازی دیگر است، افزود: برای کنترل و پیش‌بینی قیمت مسکن باید دید که بازارهای دیگر به کدام سو حرکت می‌کند و اگر تورمی در این بازار ایجاد شود، طبیعت بازار مسکن است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: با تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن موجب شد تا دلالان آگهی پلتفرم‌های دیوار و شیپور نقره داغ شوند و در این بازار افرادی که دارای مجوز رسمی هستند فعالیت کنند تا بساط قیمت‌گذاری کاذب مسکن برچیده شود.

کد خبر 6137204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha