۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵

استاندار مازندران:

سگ های ولگرد در مازندران معضل شده است

سگ های ولگرد در مازندران معضل شده است

ساری- استاندار مازندران با اشاره به معضل سگ های ولگرد در استان گفت: سایت برای نگهداری این حیوانات باید درنظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری عصر شنبه در کمیته فنی مدیریت پسماند استان با بیان اینکه ۱۰۰ هکتار زمین برای مدیریت پسمان د در استان و سایت‌های زباله در نظر گرفته شده است، گفت: سه سایت استان در کنار دریا واقع شده است.

وی با اظهار این که ۱۶۹ میلیارد تومان اعتبارات برای تکمیل سایت‌های پسماند استان نیاز است، گفت: باید مدیریت پسماند را از درب منزل شروع کنیم و در این راستا نیاز از یک فراخوانی صادر شود.

نوری یادآور شد: شهرداری‌های استان به صورت مستقل قراردادهایی را با شرکت‌های مختلف در زمینه مدیریت پسماند منعقد کرده‌اند و این درحالی که دپوی پسماند آسیب‌های فراوانی را در مازندران به جای گذاشته و تخریب طبیعت از جمله آن بوده است.

استاندار مازندران بر لزوم تفکیک زباله از مبدا در استان تاکید کرد و گفت: استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات دست دوم در زباله سوزها از جمله مشکلات است.

استاندار مازندران با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد در استان گفت: به دنبال آن هستیم که یک سایتی را برای نگهداری آنان ایجاد کنیم.

عبدالرضا دادبود معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز اقدام مشترک را با تشکیل سازمان مدیریت پسماند استانی را در رفع مشکل مؤثر دانست و گفت: مساله کاهش تولید زباله و تفکیک و روش‌های تأمین مالی مدیریت پسماند نیز اهمیت دارد.

وی گفت: مجبور هستیم روش‌های تأمین مالی مدیریت پسماند را متنوع کنیم و باید از روش‌های مولدسازی و مشارکت بخش خصوصی بهره بریم و زباله را از مبدا تفکیک و جداسازی کنیم.

کد خبر 6137325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha