۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۲۷

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبر داد؛

ایجاد ۲ ایستگاه اطفاء حریق در منطقه اورامانات کرمانشاه

ایجاد ۲ ایستگاه اطفاء حریق در منطقه اورامانات کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به وقوع آتش سوزی‌های گسترده ارتفاعات بوزین و مرخیل در منطقه پاوه، از ایجاد ۲ ایستگاه اطفاء حریق در این منطقه خبر داد.

عباسعلی نوبخت در حاشیه نشست با فرمانداران شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی که به منظور بررسی آخرین وضعیت اطفا حریق در غرب کشور برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعتبارات لازم برای ایجاد ۲ ایستگاه اطفا حریق در این چهار شهرستان بعد از مطالعه و جانمایی مکان مناسب ساخت ایستگاه اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به پوشش گیاهی انبوه این شهرستان‌ها، افزود: مقابله با آتش سوزی احتمالی در آینده یکی از اهداف ایجاد این ایستگاه‌ها است تا در کمترین زمان ممکن حریق اطفا و از گسترش آن جلوگیری شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به آتش سوزی گسترده منطقه پاوه، از مهار آتش در این منطقه خبر داد و گفت: مهار این حریق به دلیل وزش باد شدید، صعب‌العبور بودن منطقه، گرمای هوا و… بیش از ۱۰ شبانه روز به طول انجامید.

نوبخت تاکید کرد: مراقبت‌ها برای جلوگیری از شعله‌ور شدن دوباره آتش در این منطقه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از به‌کارگیری جوامع محلی، همیاران و دیده‌بانان طبیعت خبر داد و گفت: ۲۰۰ دیده‌بان دیگر در منطقه اورامانات کرمانشاه به کار گرفته شد تا در مواقع ضروری از ظرفیت آنها استفاده شود.

نوبخت تصریح کرد: ۱۰۰ نفر از این دیده‌بان طبیعت از اهالی منطقه پاوه هستند.

وی خاطر نشان کرد: حریق‌های گسترده در پاوه با تلاش گروه‌های مردمی، اکیپ‌هایی از سازمان، بالگرد جمعیت هلال احمر و هواپیمای آبپاش نیروی هوافضای سپاه سرانجام مهار شد.

کد خبر 6137326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha