۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲

نشست بررسی الگوی مصرف برق در صنایع خراسان رضوی برگزار شد

نشست بررسی الگوی مصرف برق در صنایع خراسان رضوی برگزار شد

مشهد- به میزبانی معاون دادستان خراسان رضوی نشست بررسی الگوی مصرف برق در صنایع استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی بررسی الگوی مصرف برق در صنایع خراسان رضوی، پیش از ظهر شنبه با در مجتمع قضائی کوهسنگی مشهد برگزار شد.

همکاری فراگیر برای مدیریت پیک برق

معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن فصل تابستان، ما در استان با شرایطی مواجه هستیم که کل کشور نیز کمابیش با ابعاد مختلف آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. روی تقدیر ما با همه کسانی است که در جریان مدیریت مصرف انرژی با دست‌اندرکاران امر همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه در سطح استان‌ها، یک دستورالعمل جامع کشوری است که می‌تواند در همه شئون و بخش‌های مرتبط با خود، اثرگذاری شایان توجه داشته باشد و هدف‌گزاری اصلی متمرکز بر این است که مشکلات موجود برطرف شود و کمترین خسارت متوجه بخش تولید باشد.

شریعت یار افزود: برای مدیریت حوزه برق و اصلاح الگوی مصرف به تعامل همه دستگاه‌ها نیاز است تا اگر با قطعی‌های منظم، جور کمبود برق به صنایع تحمیل می‌شود، از سوی دیگر در حوزه خانگی هم شهروندان تشویق به صرفه‌جویی شوند، متوسط دمای محیط در بانک‌ها و ادارات محدود به حد معین باشد و تعطیلی هفتگی با انتقال به روز جمعه بتواند صنایع را منتفع کند.

سه هزار واحد صنعتی در خطر قطعی برق

فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه حدود سه هزار واحد صنعتی در مشهد فعال هستند، تصریح کرد: طبق مطالعات و بررسی‌های ما، حدود یک میلیارد دلار باید هزینه شود تا صنایع استان بتوانند برای جبران نیاز خود به برق و کمبودهای موجود، ژنراتور شخصی تهیه کنند. آن هم در شرایطی که تضمین قطعی برای تأمین سوخت این ژنراتورها وجود داشته باشد و بعد از این، اداره‌کل محیط زیست استان نیز متعرض آلایندگی صنعتی نشود.

کد خبر 6137327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha