۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۴

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خبرداد؛

پیش بینی خرید تضمینی حدود ۴۲۰ هزار تن گندم در خراسان رضوی

پیش بینی خرید تضمینی حدود ۴۲۰ هزار تن گندم در خراسان رضوی

مشهد- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا فریدونی اظهار کرد: خرید تضمینی محصول گندم از آغاز فصل خرید تا کنون و در کمتر از یک ماه گذشته در استان به ۱۰۲ هزار تن رسیده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: خرید تضمینی این محصول از پایان اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و ارزش ریالی گندم خریداری شده ۱۸ هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: مبالغ خرید گندم به صورت کشوری پرداخت می‌شود و هم اکنون ۵۰ درصد وجوه گندم خریداری شده تا کنون در کشور پرداخت شده است.

فریدونی توصیه کرد که در زمان مراجعه به مراکز برای فروش محصول خود حتماً به سامانه پهنه بندی مراجعه و مشخصات خود را در این سامانه درج کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه امسال پول گندم خریداری شده توسط دولت به صورت مستقیم توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب کشاورزان واریز می‌شود لازم است گندم کاران به بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل مراجعه و از فعال بودن حساب خود مطمئن شوند ضمن اینکه در مراجعه به مراکز خرید حتماً باید مدارک شناسایی هویتی کشاورزان به همراهشان باشند.

وی با بیان اینکه سن زدگی در محصول گندم خراسان رضوی امسال بسیار خوب کنترل شده است اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شود که نسبت به پارسال با ۱۰ درصد رشد همراه خواهد بود.

فریدونی گفت: پارسال ۵۶۰ هزار میلیارد ریال وجوه مربوط به خرید گندم در استان پرداخت شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در خصوص بهداشت سیلوهای گندم استان نیز اظهار کرد: از نظر امنیت بهداشتی و انتظامی سیلوهای گندم خراسان رضوی در شرایط خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: در قالب مصرف سالانه ۸۰۰ هزار تن گندم، این محصول از سایر مبادی نیز برای استان تأمین می‌شود که از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در استان است همچنین یکی از کارهایی که باید در سیلوهای گندم انجام شود پایداری عملیات است که بسیار مهم است.

فریدونی گفت: خوشبختانه این استان در زمینه کیفیت نان جزو استان‌های خوب کشور است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته در خراسان رضوی قراردادی با هفت هزار و ۱۰۰ کشاورز برای کشت گندم در بیش از ۴۰ هزار هکتار منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۲ هزار و ۸۰۰ تن حبوبات وارد خراسان رضوی شد و افزود: همچنین سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن شکر و هشت هزار و ۷۰۰ تن برنج در قالب تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

کد خبر 6137368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha