۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۵

غریب آبادی؛

بازداشت حمید نوری خودسرانه و غیرقانونی بود

بازداشت حمید نوری خودسرانه و غیرقانونی بود

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع خود در خارج از کشور است، گفت: بازداشت آقای نوری خودسرانه و غیرقانونی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه پس از ورود حمید نوری به کشور در فرودگاه مهرآباد، گفت: بازداشت آقای نوری خودسرانه و غیرقانونی بود.

وی با اشاره به اینکه این موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: آقای نوری هیچ جرمی مرتکب نشده است و بنا به اتهام‌های یک گروهک تروریستی که دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار نفر انسان بی‌گناه آلوده است، ۵ سال گرفتار شد.

غریب‌آبادی، تصریح کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع خود در خارج از کشور است؛ از تمام ظرفیت‌های نظام برای آزادی هموطنان استفاده می‌کنیم.

وی همچنین گفت: آقای نوری طی این ۵ سال استقامت بسیار خوبی از خودشان نشان داد؛ ما صحبت‌های آقای نوری را در دادگاه دنبال می‌کردیم، بسیار مواضع خوب بود و این ارزش دارد؛ حقوق و حقوق بشر آقای نوری طی این ۵ سال به شدت نقض شده است؛ سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع خودش در خارج از کشور است، به‌ویژه اتباع ما که گرفتار می‌شوند.

غریب‌آبادی در پایان گفت: از تلاش‌های قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، دبیرخانه شورای عالی امنیت و وزارت خارجه تشکر می‌کنم.

کد خبر 6137377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha