۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۵

رییس شورای شهر یزد:

جهاد کشاورزی برای عرضه مستقیم میوه و اقلام اساسی در یزد اقدام کند

جهاد کشاورزی برای عرضه مستقیم میوه و اقلام اساسی در یزد اقدام کند

یزد- رییس شورای شهر یزد گفت: بسیاری از مردم شهر میراث جهانی یزد از نحوه توزیع و قیمت‌های بالای اقلام اساسی و میوه گلایه‌مند هستند که امیدواریم جهاد کشاورزی در این زمینه اقدام موثر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله سیفی شامگاه شنبه در یکصد ونود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر یزد اظهار کرد: ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد کشاورزی است و از این ارگان انقلابی انتظار است تا زمینه بکار گیری همه بخش های زیر مجموعه خود را فراهم کند.

وی ادامه داد: طرح از مزرعه تا سفره یکی از اقدامات خوبی است که توسط جهاد کشاورزی اجرا شد و باعث کنترل قیمت ها و عرضه مستقیم کالا و میوه به مردم و همچنین حذف دلالی شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اثرگذاری این طرح باید در سفره مردم دیده شود و نباید مقطعی و زودگذر اجرا شود مخصوصا در زمینه میوه و اقلام اساسی که مردم یزد گلایه‌مندی زیادی داشته و دارند و همچنان این مشکل پابرجا مانده است.

کمرنگ شدن فعالیت‌های جهاد کشاورزی بعد از ادغام

سیفی ادامه داد: فعالیت های جهاد کشاورزی بعد از ادغام کمرنگ شد و خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد اقدامات خوبی مخصوصا طرح از مزرعه تا سفره بودیم که باید همچنان ادامه داشته و نظارت بیشتری در زمینه قیمت های محصولات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: حذف دلالان و همچنین واسطه و عرضه مستقیم محصولات به مردم باعث می شود بخش زیادی از هزینه ها کاهش یافته و مردم به صورت مستقیم اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند و امیدواریم جهاد کشاورزی یزد در این زمینه اقدام موثرتری داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن روز عرفه و عید قربان گفت: عرفه روزی است که خداوند متعال درهای مرهمت و مغفرت خود را بر روی بندگان می گشاید.

سیفی اظهار داشت: روزعید سعید قربان نیز از اعیاد بزرگ اسلامی است و در این روز مسلمانان تعلقات دنیایی خود را در مسلخ عشق قربانی کرده و خود را از همه بدی ها رها می کنند و این روز عید بزرگ بندگی و سرسپردگی به خداوند متعال است.

ابراز نگرانی عضو شورای شهر یزد از فقر مالی بیماران کلیوی

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: برخی از بیماران کلیوی به دلیل نداشتن هزینه درمان فوت می کنند و بهتر است کمک های شهرداری در این زمینه نیز ساماندهی شده و فقط به یک بخش خاص محدود نباشد.

در این جلسه علنی مقرر شد بنا به قول شهردار یزد از محل ماده ۱۷، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تخصیص یابد. همچنین نرخ مصوب سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید مطرح و با رای گیری مورد موافقت اعضا قرار گرفت که بعد از اعلام نظر شورای تطبیق به صورت عمومی اطلاع رسانی می شود.

هدایت خبرنگاران به بیرون از صحن شورا

در ابتدای این جلسه علنی سهراب شکربیگی مدیرکل دیوان محاسبات استان حضور یافت که بنا به درخواست ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد بیش از یک ساعت این جلسه غیرعلنی اعلام و مهمانان و خبرنگاران به بیرون صحن شورا هدایت شدند.

کد خبر 6137450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha