۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان:

صندوق رأی محصول انقلاب اسلامی و حفظ آن ارزشمند است

صندوق رأی محصول انقلاب اسلامی و حفظ آن ارزشمند است

زنجان-رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان گفت: صندوق رأی محصول انقلاب اسلامی و حفظ آن برای ما ارزشمند است و نهاد انتخابات در قانون اساسی نیز تثبیت و بر آن تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حکیمی‌پور عصر شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در زنجان، با بیان اینکه صندوق رأی محصول انقلاب اسلامی و حفظ آن برای ما ارزشمند است و نهاد انتخابات در قانون اساسی نیز تثبیت و بر آن تاکید شده است، گفت: با آمدن پزشکیان به عرصه انتخابات نشانه‌های شور را مشاهده خواهیم کرد و در زنجان رقابت انتخابات ریاست جمهوری جوانمردانه، اخلاق‌مدار و قانون‌مند خواهد بود.

وی با بیان اینکه تیم مدیران دکتر پزشکیان قطعاً باید ساده‌زیست و پاکدست باشند و این قدم بزرگی است، افزود: البته تا زمانی که نظام حکمرانی در مدار حزب نچرخد مشکلات کماکان وجود خواهد داشت. در غیاب احزاب پاسخ‌گویی و برنامه‌محور بودن تا حد زیادی وجود نخواهد داشت و این فسادزا است.

باید فرایند نظام انتخاباتی در کشور به سمت احزاب پیش رود

حکیمی‌پور ادامه داد: باید فرایند نظام انتخاباتی در کشور به سمت احزاب پیش رود تا حزب پاسخ‌گوی عملکردها باشد و با توجه به حمایت اصلاح‌طلبان از دکتر پزشکیان قطعاً به وی در صورت انتخاب حمایت و کمک خواهد شد.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان با بیان اینکه انتخابات در انقلاب اسلامی به انتخابات تاکید شده است، گفت: سعی خواهیم کرد با معناتر و مؤثرتر از طرفیت انتخابات استفاده کنیم. جریانات اصلاح‌طلبی قانون‌مند بوده و در امر انتخابات بی‌تفاوت نبوده و انتخابات را مبارک می‌داند چرا که مؤثرترین اصلاح در جامعه، حق رأی است.

حکیمی پور با بیان اینکه نشانه‌های شور و آشتی با صندوق رأی در جامعه دیده می‌شود و معتقدیم رقابت هر چه داغ‌تر شود، مشارکت نیز بیشتر خواهد شد، افزود: تا نظام حکمرانی به سمت مدل تحزب نچرخد، در غیاب احزاب پاسخگو، گروه‌های ذی نفوذ و باندهای قدرت، اعمال اراده می‌کنند و پاسخگویی هم ندارند و این فسادزا است.

وی با بیان اینکه در این انتخابات ۶ نفر حضور دارند، ادامه داد: از نظر جریان اصلاح‌طلبی، شاخصه اساسی کنش مصلحانه در جامعه، صداقت، صراحت، پاک‌دستی، شفافیت و قانونمندی است و تاکید ما بر این اصول خواهد بود.

تاکید ما رعایت اخلاق در ایام انتخابات است

حکیمی‌پور با بیان اینکه تخریب و آلوده کردن در مرام ما نیست و تاکید ما رعایت اخلاق در ایام انتخابات است، افزود: در زنجان رقابت جوانمردانه و اخلاق‌مدار و قانون‌مند خواهد بود و قطعاً رقبا هم این را رعایت خواهند کرد و مغرور و قانع نیستیم و اصل ما این است تا آخرین لحظه تلاش کنیم و خروجی صندوق‌های رأی هر چه باشد ما تابع آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در تاریخ نامی دارد و به نوعی خط‌شکن است؛ یک‌بار در فلسفه، در گام بعدی در جریان انقلاب اسلامی که بانوان زنجان وارد عرصه شدند و در ایام جنگ نیز غواصان زنجانی خط‌شکن بودند، افزود: ما در این فرصت رقابتی که فراهم شده تلاش داریم برای یک انتخابات پر شور استفاده کنیم و شواهد حکایت از آن دارد که مشارکت بالایی را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: پزشکیان فردی صادق بوده و اعتقاد به دریافت کمک از کارشناسان امر دارد و با این نوع خصوصیت اخلاقی و منش رفتاری، تعدادی از اعتدال‌گرایان و اصول‌گرایان وی را نزدیک به خصوصیات حکمران در تراز انقلاب اسلامی می‌دانند.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در زنجان با اشاره به حواشی پیش آمده در رابطه با انتخاب رئیس ستاد انتخاباتی در زنجان، گفت: با توجه به زمان کم، وجود ناهماهنگی امری عادی است ولی جریان اصلاح‌طلبان در زنجان همدل بوده و در یک مسیر در حال حرکت هستند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد و ما نیز فقط هماهنگ‌کننده امور خواهیم بود.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه برای بانوان مجموعه‌ای ویژه دیده شده است، گفت: توان و زمان محدود است و تا ساختارهای‌مان شکل گیرد نیاز به مدیریت اصولی و صحیح دارد. البته وظیفه ما تسهیل‌گری و هماهنگی است.

مشکل کشور در فرآیندهای کاری و در پیچ و خم‌های پنهانی است

وی با تاکید براینکه دکتر پزشکیان معتقد است اگر مدیر پاکدست داشته و کار در دست افراد کاردان بیفتد، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد، افزود: مشکل کشور در فرآیندهای کاری و در پیچ و خم‌های پنهانی است که در آن رانت و دست‌درازی به بیت‌المال وجود دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اگر قوانین درست اجرا شود مشکلات برطرف می‌شود، گفت: باید پذیرفت کشور، گران مدیریت می‌شود. پس باید گلوگاه مبارزه با فساد شناخته شده و با آن برخورد شود. اگر مدیران سالم و کارآمد و مردمی که با ارزش‌ها تجارت نکنند بر سر کار آیند، مردم هم امیدوار خواهند شد.

حکیمی پور افزود: سرلوحه ما در رقابت انتخاباتی، رقابت اخلاقمدارانه، قانونمند و جوانمردانه است و در سلوک سیاسی هم باید نشان دهیم مردم فرهیخته استان در تراز کنش‌گران بالغ هستند.

کد خبر 6137479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha