۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد؛

احتمال وقوع رگبار باران و گرد و غبار در بخش‌هایی از هرمزگان

احتمال وقوع رگبار باران و گرد و غبار در بخش‌هایی از هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از احتمال وقوع باران در بشاگرد و حاجی‌آباد و غالب شدن گرد و خاک در بندرعباس طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: مطابق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ۲ هشدار در سطح زرد برای روزهای آینده در هرمزگان صادر شده است.

وی افزود: بر اثر این سامانه از اواخر وقت شنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد و حاجی آباد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد.

وی تصریح کرد: مردم در تاریخ‌های گفته شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

حسن زاده با اشاره به صدور هشدار زرد دریایی نیز گفت: از اواخر وقت شنبه تا پنج شنبه هفته جاری شرایط دریایی با توجه به وزش بادهای جنوب شرقی و بادهای جنوب غربی و شمال غربی مساعد نیست و احتمال افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر در خلیج فارس و تنگه هرمز وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم صیانت از تورهای صیادی افزود: تدابیر لازم برای تردد شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز دیده شود همچنین در مدت یاد شده از فعالیت‌هایی مثل شنا در سواحل خودداری شود.

کد خبر 6137544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha