۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۵۰

استاندار هرمزگان:

حوزه هنری نسبت به تدوین تاریخ شفاهی هرمزگان اقدام کند

حوزه هنری نسبت به تدوین تاریخ شفاهی هرمزگان اقدام کند

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: ضرورت دارد حوزه هنری استان نسبت به تدوین تاریخ شفاهی هرمزگان و معرفی قهرمانان واقعی استان هرمزگان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی شنبه شب، در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان هرمزگان، اظهار کرد: ایثارگرانِ در قید حیات، گوهر گران‌بهایی هستند که باید آن‌ها را قدر بدانیم و از ظرفیت وجودشان در جامعه بهره بگیریم.

وی افزود: طبق اعلام مسئولان سازمان بنیاد شهید حدوداً سالی ۴ هزار نفر از پدر و مادران شهدا از جمع ما می‌روند از این رو ضرورت دارد تا زمانی که این گنجینه‌های عظیم در قید حیات هستند از قدرت روایتگری‌شان بهره‌مند شویم.

وی بر ایجاد بستر گفت‌وگوی بین نسلی در استان تأکید داشت و افزود: آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها به طور مستمر برای دعوت از ایثارگران برنامه‌ ریزی کنند تا با حضور و کلام تأثیر گذارشان بستر گفت‌وگوی بین نسلی و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود ونسل‌های جدید بتوانند با واقعیت‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

دوستی با اشاره به حجم بالای تاثیرِ گفتمان سازی بر اصلاح و هدایت‌گری افراد عنوان‌کرد: یک روحانی خوب می‌تواند مسیر زندگی خیلی‌ها را تغییر دهد از این رو اگر بتوانیم مسیر گفتمان را در جامعه بین یادگاران دفاع مقدس و نسل‌های جدید ایجاد کنیم کاری اساسی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ضعف استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان هرمزگان ۸۷۹ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف فرهنگ مصوب شده و مصمم هستیم که موزه بین المللی دفاع مقدس و جنایات آمریکا را در بندرعباس احداث کنیم.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به لزوم حاکم کردن روحِ کار فرهنگی در بین مدیران، گفت: متأسفانه در حوزه فرهنگ نیز به سمت ساختمان سازی و ایجاد زیرساخت رفته‌ایم در حالی که فرهنگ به اقدامات نرم نیاز دارد و لازم است با محوریت مساجد و روحانیون محلات، طرح‌های فرهنگی با تأثیرگذاری دوچندان در دستورکار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت حساس بوده و نهایت همکاری را با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان داشته باشند، بیان کرد: شاخص توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در ارزیابی مدیران برای جشنواره شهید رجایی لحاظ خواهد شد.

وی در پایان بر لزوم روایت قهرمانی و رشادت هرمزگانی‌ها در خلیج‌فارس و حفظ جزایر، تاکید کرد و گفت: استان هرمزگان شاخص‌های خوبی در حوزه مقاومت دارد چنانچه اولین شهدای مبارزه با استعمار و بیشترین شهدای مبارزه با آمریکا متعلق به هرمزگان است از این رو ضرورت دارد حوزه هنری استان نسبت به تدوین تاریخ شفاهی هرمزگان و معرفی قهرمانان واقعی استان هرمزگان اقدام کند.

کد خبر 6137560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha